Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II ECE 404 8 2 + 6 5 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, Arş.Gör. MEHMET KUMRU, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Arş.Gör. ESLEM GÖZDE ŞENÖZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde; birlikte çalışma ve işbirliği yapma, çocukları tanıma ve iletişim kurma, çocukların gelişim özelliklerine uygun planlamalar yapma, eğitim ortamı hazırlama ve etkinlikler gerçekleştirme ve uygulamalar yoluyla öğretmenlik deneyimini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, yıllık, günlük plan hazırlama ve değerlendirme, eğitim ortamlarının donanım ve materyal açısından düzenlenmesi, aile katılım etkinlikleri ve ev ziyaretlerinin düzenlenmesi, çocuğun gelişiminin değerlendirilmesi, öğretmenin öz değerlendirmesi, istenmeyen davranışlar ve bu davranışlara yönelik uygulamalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri adlandırır. Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
2 Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük plan ve bileşenlerini ile iş akışını yorumlar. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun,
3 Uygulama anasınıfı öğretmeninin rehberliğinde yıllık plan hazırlayarak uygular. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun,
4 Uygulama anasınıfı öğretmeni ile rehber öğretim elemanının denetiminde hazırladığı ve uyguladığı planı birlikte değerlendirerek analiz eder. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun,
5 Uygulama anasınıfında bir tam günlük plan uygulamasını rehber öğretmen ve öğretim elemanının değerlendirme ve düzeltmeleri doğrultusunda geliştirir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun,
6 Uygulama anasınıfının aile katılım etkinlikleri ve çevre işbirliği çalışmalarını organize eder. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun,
7 Uygulama anasınıfındaki çocuk/ların etkinlik sırasındaki gelişim özelliklerini ve öğretmen adayı olarak dönem boyu kendini değerlendirir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okulda İlk Gün ve Fiziksel Ortamının Gözlenmesi MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
2 Uygulama Öğretmeninin Bir Gününün İncelenmesi MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
3 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
4 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
5 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
6 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
7 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
8 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
9 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
10 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
11 Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
12 İstenmeyen Davranışları Yönetme ve Öz değerlendirme Formu Doldurulması MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
13 Genel Değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
14 Genel Değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık
2.Alevcan,S. (2005). Drama Uygulamaları. Yapa Yayınları.
3.Anadolu Üniversitesi Yayınları.(2011). Öğretmenlik Uygulaması I. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4.Aral, N. (2009). Drama. Yapa Yayınları
5.Aral, N. Gürsoy, F. Akyol, A. (2011). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Yapa Yayınları.
6.Arı, M. Öncü, E. (2009). Okul Öncesi Dönemde Fen Doğa ve Matematik Uygulamaları. Kök Yayıncılık.
7.Çakmakçıoğlu, A. (2010). Belirli Günler ve Haftalar. Bu Yayınevi.
8.Deligöz, B. (2011). Okuma Yazma Hazırlık Kitabı.Yapa Yayınları.
9.Dirim, A. (2009). 101 Drama Oyunu. Esin Yayınları.
10.Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. Yapa Yayınları.
11.Fulford, J., Küçükahmet, L. (2009). İlköğretim Drama. Nobel Yayın Dağıtım.
12.Gönen, M. (2010). Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yayıncılık.
13.Kandır, A. (2011). Eğlenceli Etkinliklerle Okuma Yazmaya Hazırlık. Efil Yayınları.
14.Karadağ, A. (2010). Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler. Kök Yayıncılık.
15.Kemal, Ö. (2009). Tüm Belirli Günler ve Haftalar. İnkılap Yayınları.
16.Komisyon. (2006). MEB 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB Yayınları.
17.Ömeroğlu, E. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya. Eğiten Kitap
18.Önder, A. (2010). Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık.
19.Öztürk, A. (2009). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. Esin Yayınları.
20.Öztürk, F. (2009). Drama. Yapa Yayınları.
21.Polat, Ö. (2010). Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık Etkinlikleri. İlk Adım Yayınevi.
22.Sığırtmaç, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Kare Yayınları.
23. MEB. (1998). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html)
24. MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2551_0.html)
25. MEB. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Öğretmen Yetiştirme Yönergesi. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/956.html)
26. YÖK. (1998). Fakülte Okul İşbirliği. Yüksek Öğretim Kurumu Yayınları.
27. Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
2. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 15 210
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödev 2 30 60
Performans Görevi (Uygulama) 2 30 60
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 375
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15
Dersin AKTS Kredisi 15