Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | ECE 405 | 7 | 2 + 6 | 5 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, Arş.Gör. MEHMET KUMRU, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Arş.Gör. ESLEM GÖZDE ŞENÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları beceri ve bilgilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde, gözlem ve uygulamalarla geliştirebilmelerini, denemelerini ve öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü et-kinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarını ve çalışanlarını tanımlar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük planı ve bileşeneleri ile iş analizini açıklar. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, | |
3 | Uygulama rehber öğretmeninin yıllık-günlük çalışma planlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uygulama anasınıfındaki herhangi bir çocuğun gelişimsel özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinliklerini program kapsamında çocuk/ların gelişim özellikleri ile ilişkilendirir. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Uygulama anasınıfında çocuk/ların istenmeyen davranışlarını yönetme planı oluşturur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
7 | Uygulama sürecinde aile katılım etkinlikleri ve eğitimin yaşamla bütünleştirilmesi etkinliklerini karşılaştırıp eleştirir. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulda İlk Gün ve Fiziksel Ortamının Gözlenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
2 | Uygulama Öğretmeninin Bir Gününün İncelenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
3 | Uygulama Öğretmeninin Bir Etkinliğinin Gözlenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
4 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
5 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
6 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
7 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
8 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
9 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
10 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
11 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
12 | İstenmeyen Davranışları Yönetme ve Öz değerlendirme Formu Doldurulması | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
13 | Genel Değerlendirme | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
14 | Genel Değerlendirme | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 293 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |