Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı | ECE 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; Türkiye´de ve dünyada çocuk edebiyatı alanında yapılan çalışmalardan örnekleri tanıması ve çocuklara uygun eserleri seçebilme becerisini kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi; çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı eserlerinin işlevi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi; niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması; öğretmen aday-larının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar; çocuklara seslenen çeşitli edebi yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk hayatında kitabın yeri ve önemini bilir. | Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının tarihçesini bilir. | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
3 | Nitelikli çocuk edebiyatı eserlerini tanır ve bilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Çocuk edebiyatı öğelerini eğitim-öğretim süreçlerinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyecek nitelikte kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatının genel hedefleri, Cumhuriyet Öncesi ve Cumhuriyet döneminde okul öncesi çocuk edebiyatı | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Okul öncesi dönemde okuma alışkanlığı | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Edebi türler açısından çocuk edebiyatı, özel temalı çocuk kitapları (özel gereksinimli birey temalı çocuk kitapları) | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Çocuk kitaplarında resimleme | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Okul öncesi çocuk kitaplarının tanımı, yaş gruplarına göre çocuk kitapları | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Elektronik çocuk kitapları | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Hikaye okuma ve farklı materyaller kullanarak hikaye anlatma teknikleri, öykü anlatma ve okuma yöntemleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Storyline Yöntemi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Yıl içi sınav | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Sınıf içi uygulamalar | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Sınıf içi uygulamalar | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Sınıf içi uygulamalar | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Sınıf içi uygulamalar | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Sınıf içi uygulamalar | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları her hafta Sabis dökümanlar bölümüne yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Ceylan, Ş. (ed). (2021). Çocuk Edebiyatı. Eğiten Kitap. Ankara. Çakmak Güleç, H. (2020). Çocuk Edebiyatı. Pegem Akademi. Ankara. Gönen, M. (Ed). Çocuk edebiyatı. Genişletilmiş 6. baskı. Vizetek Yayın. Ankara. Oğuzkan, F. (2021). Çocuk Edebiyatı. Anı Yayıncılık. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | ||||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | ||||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 60 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 90 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |