Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi ECE 302 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları ve teorik bilgi ile uygulamaları bilen ve çocuklara çevre bilincinin kazandırılması konusunda temel bilgi ve becerileri öğrenerek uygulayabilmektir.

Dersin İçeriği

Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.).

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevreye yönelik kavramları bilir.; Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
2 Çevre eğitiminin önemini bilir.; Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Okulöncesi dönem çocuklar için çevreye yönelik etkinlik planlar.; Örnek Olay, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevrenin tanımı
2 Çevre ve çevre kirliliği kavramları
3 Çevre kirliliğine neden olan etkenler
4 Çevre eğitiminin temel esasları
5 Çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler
6 Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin önemi
7 Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin temel ilkeleri
8 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
9 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
10 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
11 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
12 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
13 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Başal, H. A. (2005). Çocuklar İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. İstanbul: Morpa.

Önder, A ve H. Gülay (20119 Okulöncesi Dönemde Çevre Eğitimi; Sürdürülebilir Gelişim İçin, Nobel Yayınları

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 4 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5