Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi | ECE 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları ve teorik bilgi ile uygulamaları bilen ve çocuklara çevre bilincinin kazandırılması konusunda temel bilgi ve becerileri öğrenerek uygulayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevreye yönelik kavramları bilir.; | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Çevre eğitiminin önemini bilir.; | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevreye yönelik etkinlik planlar.; | Örnek Olay, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevrenin tanımı | |
2 | Çevre ve çevre kirliliği kavramları | |
3 | Çevre kirliliğine neden olan etkenler | |
4 | Çevre eğitiminin temel esasları | |
5 | Çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler | |
6 | Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin önemi | |
7 | Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin temel ilkeleri | |
8 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
9 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
10 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
11 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
12 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
13 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başal, H. A. (2005). Çocuklar İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. İstanbul: Morpa. Önder, A ve H. Gülay (20119 Okulöncesi Dönemde Çevre Eğitimi; Sürdürülebilir Gelişim İçin, Nobel Yayınları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |