Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları ECE 305 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde FİDE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde öğrenme süreci hakkında teorik ve uygulama bilgisi ile deneyimini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
4 Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (pekiştireçler) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi Sınav
9 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Sosyal öğrenme kuramı) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Beyin temelli öğrenme kuramları) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış güncel ders notları

Ders Kaynakları

(1) Gürol, A. (2018). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları, Efe Akademi: İzmir.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field.
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 9 27
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5