Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları ECE 208 4 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, Arş.Gör. MEHMET KUMRU, Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Arş.Gör. ESLEM GÖZDE ŞENÖZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmenlik lisans programlarında öğrenim gören lisans öğrencilerinin, toplum, topluma hizmet uygulamaları, sosyal sorumluluk kavramlarını ve sosyal sorumluluk projelerinin önemini kavramaları; güncel toplumsal sorunları belirlemeleri; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlamaları; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almaları; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici ya da düzenleyici olarak katılmalarına yönelik temel bilgi ve beceriler kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında topluma hizmet eden kurumların / kuruluşların çalışmalarını topluma hizmet kapsamında değerlendirir. Beyin Fırtınası,
2 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler önerir. Anlatım,
3 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak yürütülen bir topluma hizmet projesinde aktif olarak görev yapar. Anlatım,
4 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlediği / katıldığı bilimsel etkinlikleri değerlendirir. Anlatım,
5 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı faaliyetleri değerlendirir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma planının oluşturulması. *https://gonulluyuzbiz.gov.tr/ - Genç Gönüllüler Portalının tanıtılması. *Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi (EBS) üzerinden ders içeriğinin incelenmesi. *www.gencgonulluler.gov.tr adresinden Genç Gönüllüler Portalı’nın incelenmesi
2 Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. Valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapmak Genç Gönüllüler portalını incelemek
3 Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. Topluma Hizmet Uygulaması kapsamında proje teklifleri hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak
4 Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
5 Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım Topluma Hizmet Uygulaması dersi kapsamında 2.kurum / kuruluş ziyareti ve tanıtımı Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması.
6 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım Proje çalışmalarına aktif olarak katılma.
7 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması.
8 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunulması. Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunma.
9 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunulması. *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapmak.
10 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak.Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma.
11 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma.
12 Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi. Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma.
13 *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında öğrencilerinin grup halinde gerçekleştirdikleri topluma hizmet uygulamaları dersi projesini sonuçlandırmaları, evrakın SABİS’e yüklenmesi (FİNAL)
14 Öğrencilerinin dönem içinde yaptıkları topluma hizmet uygulamaları çalışmalarını değerlendirmelerini içeren evrakın SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (ÖDEV 2)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement.
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 67
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,68
Dersin AKTS Kredisi 3