Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama | ECE 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Drama tanım ve anlamını psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramları; drama-oyun ilişkisini; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını; drama ortamı ve öğretmen niteliklerini; dramanın değerlendirilmesini; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirilmesini ve uygulanmasını kazandırmak |
Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı ve anlamı; Drama türleri: eğitsel drama, yaratıcı drama, psikodrama ve sosyodrama vb. kavramlar; Drama eğitiminin; Dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimi, drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; Drama uygulamalarından örnekler. Alanın eğitim amaçlarına uygun drama etkinlikleri hazırlama , örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Drama teriminin tanımı ve anlamını söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
2 | Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama kavramlarını ve aralarındaki farkı bilir | Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
3 | Eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini bilir | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay, Proje, Anlatım, | |
4 | Eğitimde dramanın uygulanma aşamalarını söyler | Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Proje, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Drama dersiyle ilgili literatür ve terminoloji ile dersin ölçme değerlendirme sistemi ile ilgili açıklamalar. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Eğitimde Drama yöntemi ve Drama eğitiminin; Dünyada, Türkiyede tarihsel gelişimi. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Drama Türleri; oyun, tiyatro, dramatizasyon, vb diğer yöntem ve uygulamalarla ilişkisi. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Okul öncesi eğitimde dramanın önemi, okulöncesi eğitimde kazandırılması gereken evrensel temel değerler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Dramanın özellikleri ve yararları, Drama Yöntemini Tercih Nedenleri. Drama uygulamalarından örnekler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Dramada temel kavramlar; drama – oyun ilişkisi Drama uygulamalarından örnekler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Dramaya katılabilmek için gerekli bilişsel süreçler, Drama uygulamalarından örnekler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Ara sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Dramanın uygulama aşamaları. Drama uygulamalarından örnekler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Drama öğretmeninin, liderinin nitelikleri. Drama uygulamalarından örnekler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Drama uygulama ilkeleri, Drama uygulamalarından örnekler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Dramada değerlendirme. Drama uygulamalarından örnekler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Okulöncesi eğitimde drama etkinliklerini oluşturma ve dramatik etkinliklerin planlanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Drama örnekleri, Maske uygulaması ve genel değerlendirme. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları 11.Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama Oyun ve İşleniş Örnekleriyle Editör(ler): Engin Karadağ, Anı Yayıncılık, 2015, Ankara. 12. San, i. (1995). Sanatta Yaratıcılık Oyun Drama. Yaratıcılık ve Eğitim Semineri. Ankara: TED Yayınları, s.71-103. 13.San, İ. (1996). Yaratıcılığı Geliştiren Bir Yöntem ve Yaratıcı Bireyi Yetiştirme Bir Disiplin: Eğitsel Drama. Yeni Türkiye Dergisi, 7, 148-160. 14.San, İ. (1999). Türkiye’de Drama Çalışmalarının Dünü ve Bugünü. Cumhuriyet ve Çocuk, 2. Ulusal Çocuk Kültürleri Kongresi (Ed. B. Onur),267-273, Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. 15.San, I. (2001). Eğitimde Dramanın Kısa Tarihçesi. Çağdaş Eğitimde Kültür ve Sanat. 81- 89, İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Yayınları:14.
16.San, i. (2002). Yaratıcı Drama-Eğitsel Boyutları. Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar (Ed. H.Ö. Adıgüzel), 81-90, Ankara: Naturel Kitap Yayıncılık.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |