Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama ECE 206 4 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Drama tanım ve anlamını psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramları; drama-oyun ilişkisini; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını; drama ortamı ve öğretmen niteliklerini; dramanın değerlendirilmesini; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirilmesini ve uygulanmasını kazandırmak

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı; Drama türleri: eğitsel drama, yaratıcı drama, psikodrama ve sosyodrama vb. kavramlar; Drama eğitiminin; Dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimi, drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; Drama uygulamalarından örnekler. Alanın eğitim amaçlarına uygun drama etkinlikleri hazırlama , örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Drama teriminin tanımı ve anlamını söyler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
2 Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama kavramlarını ve aralarındaki farkı bilir Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Anlatım,
3 Eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini bilir Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay, Proje, Anlatım,
4 Eğitimde dramanın uygulanma aşamalarını söyler Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Proje, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, Drama dersiyle ilgili literatür ve terminoloji ile dersin ölçme değerlendirme sistemi ile ilgili açıklamalar. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Eğitimde Drama yöntemi ve Drama eğitiminin; Dünyada, Türkiyede tarihsel gelişimi. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Drama Türleri; oyun, tiyatro, dramatizasyon, vb diğer yöntem ve uygulamalarla ilişkisi. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Okul öncesi eğitimde dramanın önemi, okulöncesi eğitimde kazandırılması gereken evrensel temel değerler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Dramanın özellikleri ve yararları, Drama Yöntemini Tercih Nedenleri. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Dramada temel kavramlar; drama – oyun ilişkisi Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Dramaya katılabilmek için gerekli bilişsel süreçler, Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Dramanın uygulama aşamaları. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Drama öğretmeninin, liderinin nitelikleri. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Drama uygulama ilkeleri, Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Dramada değerlendirme. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Okulöncesi eğitimde drama etkinliklerini oluşturma ve dramatik etkinliklerin planlanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Drama örnekleri, Maske uygulaması ve genel değerlendirme. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları

2. Önder, A. (2011). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayın Dağıtım

3.Ömeroğlu, E. (2010).Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayıncılık

4.Kama, G. Sarıyüce,Z. (2012). Okul Öncesinde Çocuklarla Drama. Kök yayıncılık.

5.Aksan, S. (2005). Okul Öncesinde Drama ve Drama Yoluyla Sanat Eğitimi. Nobel Yayınları.

6.Gönen, M. (2010).Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Epsilon Yayınevi

7.Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

8. İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Editör(ler) : Ruken Akar Vural John W. Somers , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

9. Pantomime Drama, Editör(ler) : Ulvi Arı Maya Akademi Yayınevi, 2015, Ankara.

10. Okul Öncesinde Çocuklarla Drama, Editör(ler) : Gülsen Kama Zeliha Sarıyüce Kök Yayınevi, 2015, Ankara.

11.Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama Oyun ve İşleniş Örnekleriyle Editör(ler): Engin Karadağ, Anı Yayıncılık, 2015, Ankara.

12. San, i. (1995). Sanatta Yaratıcılık Oyun Drama. Yaratıcılık ve Eğitim Semineri. Ankara: TED Yayınları, s.71-103.

13.San, İ. (1996). Yaratıcılığı Geliştiren Bir Yöntem ve Yaratıcı Bireyi Yetiştirme Bir Disiplin: Eğitsel Drama. Yeni Türkiye Dergisi, 7, 148-160.

14.San, İ. (1999). Türkiye’de Drama Çalışmalarının Dünü ve Bugünü. Cumhuriyet ve Çocuk, 2. Ulusal Çocuk Kültürleri Kongresi (Ed. B. Onur),267-273, Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.

15.San, I. (2001). Eğitimde Dramanın Kısa Tarihçesi. Çağdaş Eğitimde Kültür ve Sanat. 81- 89, İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Yayınları:14.

 

16.San, i. (2002). Yaratıcı Drama-Eğitsel Boyutları. Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar (Ed. H.Ö. Adıgüzel), 81-90, Ankara: Naturel Kitap Yayıncılık.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 6 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 3 3
Ödev 2 3 6
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3