Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi ECE 204 4 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde oyun gelişimi ve eğitimi ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve hareket temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
4 Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
5 Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Oyunun tanımı ve oyun ile kuramsal yaklaşımlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, bilim insanlarının oyunla ilgili görüşleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Oyun ve yaratıcılık, oyun gelişim teorileri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Yaşlara göre oyun türleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bilişsel, dil) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (sosyo-duygusal, bedensel) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bedensel) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (fiziksel, motor) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Farklı kültürlerde oyun Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

(1) Aksoy, A. B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
(2) Tüfekçioğlu, U. (2002). Çocukta hareket, oyun gelişimi ve öğretimi. Eskişehir, Anadolu üniversitesi yayınları.
(3) Aksoy A. B. & Çiftçi, H. D. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
(4) Sevinç, M. (2006). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3