Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi ECE 203 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Okul öncesi dönemde matematik kavramlarını söyler, 
Okul Öncesinde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir.
Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilir.
Matematik kavramları ve çocuklarda bunların gelişiminde öğretmen olarak görevini bilir.
Matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular.

Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular.

Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular.

Hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 matematik eğitimi ve oyunun önemi Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 matematik programları Anlatım, Soru-Cevap,
3 temel matematiksel kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemini bilir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 matematik eğitimi ve oyunun önemini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 matematik programlarını söyler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 örüntü oluşturma, sayılar ve sayma hakkında bilgi verir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 sayı kavramının öğretim aşamalarını açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 semboller, işlemler, geometrinin kazanımını açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 mekanda konum, ölçmenin gelişimini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 veri analiz-grafik/olasılıkları açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana.

 Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık

Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.

 Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları.

Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık

Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field.
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Ara Sınav 1 7 7
Performans Görevi (Uygulama) 1 7 7
Performans Görevi (Seminer) 1 7 7
Final 1 6 6
Kısa Sınav 2 7 14
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5