Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | ECE 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı 36-72 aylar arasındaki çocukların; sosyo-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına özgü gelişimsel özelliklerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | 36-72 aylık çocukların sosyo-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kuramları öğrenir, | ||
2 | Gelişim Alanlarını bilir birbirleri ile ilişkisini değerlendirir. | ||
3 | Gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | ||
4 | 36-72 aylar arasındaki çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | 36-72 ay çocukların genel özellikleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Çocuğun gelişim alanları (Sosyo Duygusal) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Çocuğun gelişim alanları (Sosyo Duygusal) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Çocuğun gelişim alanları (Kişilik) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Çocuğun gelişim alanları (Kişilik) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Çocuğun gelişim alanları (Ahlak) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi Sınav | |
9 | Çocuğun gelişim alanları (Cinsel) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Sosyo Duygusal) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Kişilik) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Ahlak) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Cinsel) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları, güncel ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | ||||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | ||||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | ||||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | ||||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | ||||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |