Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş ECE 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde FİDE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminin; tanımını, temel ilkelerini, tarihsel gelişimini, erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ile ilgili kuramsal bilgilerini, eğitim kurumlarının genel özelliklerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Çocuğun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim yaklaşımlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Erken çocukluk eğitimi ile ailenin rolü ve önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Okul öncesi öğretmeninin özellikleri, kul öncesi eğitim program kitabının temel özellikleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Head Start,) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (High Scope) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Montessori) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Reggia Emilia) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Waldorf,) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları.

Ders Kaynakları

[1] OKTAY, A. (2013). Yaşamın Sihirli Yılları: Okulöncesi Dönem, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
[2]Ed. BALAT, Gülden Uyanık (2015). Okul öncesi Eğitime Giriş, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
[3] Ed. GÜLAÇTI, F. ve TÜMKAYA, S. (2011). Erken Çocukluk Eğitimi, Pegem Akadami Yayıncılık, Ankara.
[4] DEMİRİZ, S., ULUTAŞ, İ. ve KARADAG, A. (2011). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım, Anı Yayıncılık, Ankara.
[5] SIĞIRTMAÇ, Ayperi Dikici ve DERETARLA GÜL, Ebru (2008). Okulöncesinde Özel Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara.
[6] AKYÜZ, Y. (2004). Türk Eğitim Tarihi M.Ö. 1000- M.S. 2004, 9. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
[7] Ed. DİKEN, İbrahim H. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively.
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them.
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement.
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5