Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokul Programı SNE 006 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL
Dersi Verenler Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. FATİH SELİM SELLÜM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramları, ilkokul öğretim programlarının ögelerini ve ögeler arası ilişkileri, öğretim süreçleri ve öğretmenlik mesleği ile olan ilişkisini kavrayarak bir öğretim programının okuryazarı olabilme.

Dersin İçeriği

Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, ögeler arası ilişkiler, amaçlar (davranışsal hedefler, kazanımlar), öğrenme alanları ve temalar; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik, sosyal ve ekonomik temelleri; öğretim programının öğretmenlik mesleği ve öğretim süreçleri ile ilişkisi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim programı kavramını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İlkokulun farklı derslerinin öğretim programları arasında karşılaştırmalar yapar. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 İlkokul öğretim programlarının ögelerini açıklar. Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 İlkokul öğretim programlarının ögeleri arasında ilişkilendirme yapar. Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 İlkokul öğretim programlarının temellerini ve öğretim uygulamalarına yansımalarını açıklar. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar Kaynak taraması yapılacak.
2 Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar Kaynak taraması yapılacak.
3 İlkokul öğretim programlarının psikolojik ve bireysel temelleri Kaynak taraması yapılacak.
4 İlkokul öğretim programlarının sosyal temelleri Kaynak taraması yapılacak.
5 İlkokul öğretim programlarının siyasal temeli Kaynak taraması yapılacak.
6 İlkokul öğretim programlarının konu alanı ve ekonomik temelleri Kaynak taraması yapılacak.
7 İlkokul öğretim programlarının felsefi temeli Kaynak taraması yapılacak.
8 Ara Sınav
9 Eğitim Programının ögeleri ve ögeler arası ilişkiler Kaynak taraması yapılacak.
10 İlkokul öğretim programlarının ögeleri; amaçlar/kazanımlar/davranışsal hedefler ve düzeni Kaynak taraması ve program incelemesi yapılacak.
11 İlkokul öğretim programı içerik ögesi ve düzeni Kaynak taraması ve program incelemesi yapılacak.
12 İlkokul öğretim programlarının eğitim durumu ögesi ve düzenlenme durumu Kaynak taraması ve program incelemesi yapılacak.
13 İlkokul öğretim programlarının ölçme ve değerlendirme ögesi ve düzenlenme durumu Kaynak taraması ve program incelemesi yapılacak.
14 İlkokul programı ögeler ve ögeler arası ilişkileri-öğretime yansımaları Kaynak taraması ve program incelemesi yapılacak.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Millî Eğitim Bakanlığı’nın http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx bağlantı adresinden erişilen ilkokul derslerinin öğretim programları.

Yeşil, R. ve Yeşil, S. (2015). Eğitim Programları ve Öğretim: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Kırşehir: Öğrenci Kitabevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 8 24
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4