Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokulda Drama SNE 201 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. FATİH SELİM SELLÜM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dramayla ilgili temel kavramları bütüncül bir yaklaşımla kavrayarak dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığı bir dersi tasarlama ve uygulama becerisi kazanma.

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar. Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Eğitsel drama ortamını tasarlayıp yönetir. Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Eğitsel drama etkinlik örnekleri hazırlar. Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Drama teriminin tanımı ve anlamı Kaynak taraması yapılacaktır.
2 Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar Kaynak taraması yapılacaktır.
3 Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar Kaynak taraması yapılacaktır.
4 Drama-oyun ilişkisi Kaynak taraması yapılacaktır.
5 Eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi Kaynak taraması yapılacaktır.
6 Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları Kaynak taraması yapılacaktır.
7 Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları Kaynak taraması yapılacaktır
8 Ara Sınav
9 Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri Kaynak taraması yapılacaktır.
10 Drama uygulamalarının değerlendirilmesi Kaynak taraması yapılacaktır.
11 Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri Kaynak taraması yapılacaktır.
12 Yeni drama örnekler geliştirilmesi ve uygulanması Kaynak taraması yapılacaktır.
13 Yeni drama örnekler geliştirilmesi ve uygulanması Kaynak taraması yapılacaktır.
14 Yeni drama örnekler geliştirilmesi ve uygulanması Kaynak taraması yapılacaktır.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Vural, R.A., Somers, J. W. (2011). İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama
2. Önder, A. (2006). İlköğretimde Yaratıcı Drama.
3.Üstündüğ, T. (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü.

4.Karadağ, E. (2008). Kuramdan uygulamaya ilköğretimde drama:" Oyun ve işleniş örnekleriyle". Anı Yayıncılık.A

5.McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama: Sınıf İçinde ve Dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

6. Adıgüzel, Ömer. (2017)."Eğitimde yaratıcı drama. Pegem A Yayıncılık.

 

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 10
2. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 5 10
Final 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4