Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Eğitimi SNE 100 2 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞULE ELMALI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ŞULE ELMALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre konusunu ve sorunlarını çeşitli açılardan inceleyerek konuyla ilgili temel kavramları öğrenme, duyarlılık ve yorumlayabilme becerisini kazandırmak. Ekoloji bilimi ile ilgili temel bilgileri ve kavramları açıklayabilmek ve örnekler verebilmek

Dersin İçeriği

Çevre biliminin çeşitli yönlerden ele alınması, çevre sorunları, çevre kirlenmesi türleri (Toprak, Su ve Hava Kirlilikleri) ve bunların kontrolü, çevre kirliliğinin sonuçları ve olası beklenen tehlikeler,  çevre mevzuatı, çevre ile ilgili kuruluşlar ve çevre eğitiminin önemi, ekoloji ve madde döngüleri, ekosistemler, flora ve fauna, canlıların ekosistemde işlevleri, enerji dönüşümleri ve besin zinciri, biyoçeşitlilik ve endemizm, uluslararası sözleşmeler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre bilimini tanımlar.Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 İnsan - Çevre, Tarım-çevre etkileşimini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Yerel çevre sorunlarını, çevreyi kirleten sanayileri betimler,tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Hava, su, toprak ve gürültü kirliliklerini açıklar, çözümlerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
5 Ekoloji, ekosistemleri tanımlar. Üretici , tüketici ve ayrıştırıcıları açıklar. Element döngülerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
6 Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
7 Biyoçeşitliliği, endemizmi tanımlar, yurdumuzun biyoçeşitliliğini tartışır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre kavramı: Çevre biliminin tarihsel gelişimi
2 Çevre ve İnsan, Çevre Sorunları
3 Su Kirliliği, Hava Kirliliği
4 Toprak Kirliliği, Gürültü, Ses ve Radyoaktif Kirlilik
5 Ekoloji ve Ekosistemlerde üretici, tüketici ve ayrıştırıcı ilişkileri, element döngüleri.
6 Ekoloji ve madde Döngüleri
7 Biyolojik çeşitlilik ve Türkiyedeki durum: Flora ve Fauna ve Endemizm
8 Çevre eğitimi
9 Çevre eğitimi
10 Çevre eğitimi
11 Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri, Sürdürülebilir kalkınma ve çevre
12 Çevre mevzuatı, Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri, Sürdürülebilir kalkınma ve çevre
13 Alternatif Çevre Yaklaşımları
14 Uluslararası Çevre Sözleşmeleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] ; Çevre Bilimi, Yıldız, Kazım; Sipahioğlu, Şengül; Yıldız, Mehmet Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2009,

[2]  Çevre Eğitimi: Türkiye Çevre Vakfı Yayını, ,Ankara,2007.

[3] Çevre Bilimi ve Eğitimi., Yıldız, Kazım; Sipahioğlu, Şengül; Yıldız, Mehmet Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2008.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4