Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seçmeli II (Webde Ölçme ve Değerlendirme) BTE 327 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Emre Çam
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Web tabanlı eğitim sistemlerinin yapısını kavrayarak. çevrimiçi ortamlarda test geliştirebilme ve bu ortamlarda yapılan sınavları değerlendirebilmektir.
Dersin İçeriği Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar; Ölçek Kavramı ve Ölçek Türleri; Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler; İnternet Aracılığıyla Ölçme Aracı Hazırlama; Başlıca Değerlendirme Yaklaşımları, Testler ve Türleri; Test Puanları Üzerinde İstatistiksel İşlemler; Değerlendirme ve Not Verme; Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması; Çevrimiçi Ortamlarda Ölçme-Değerlendirme; Çevrimiçi Sınav Sistemi Uygulama; Çevrimiçi Sınav Sisteminin Geliştirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme,
2 Web de ölçme değerlendirme yapmanın önemini tartışır. Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Web de öğrenme değerlendirme örnekleri verir. Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
4 Web de ölçme değerlendirme ile ilgili uygulama hazırlar. Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Web de kullanılacak ölçme aracı geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
6 Çevrimiçi sınav sistemi geliştirir. Tartışma, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 WEB Tabanlı Eğitim Sistemi hedefler ve içerik tasarımı
2 eğitsel ortamlar ve araçları kullanılan öğrenme-öğretme stratejeleri
3 WEB sayfasının öğretim yapısının incelenmesi, analizi
4 Eğitimde Çevrimiçi ölçme değerlendirmenin önemi Öğretmenin rolü ve Öğrencinin rolü
5 Ölçme Araçlarının Seçimi Öğretim modeline ve konuya uygunluk 2. Amaca uygunluk 3. Ölçme hedeflerine uygunluk
6 Çevrimiçi ortamlarda ölçme değerlendirmenin avantajları-dezavantajları
7 Ölçme aracında güvenirlik geçerlik
8 Sınav türleri ve soru yazımı
9 Ara Sınav
10 Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi Değerlendirme çeşitleri
11 Çevrimiçi ortamlarda yapılan sınavlarda test ve madde analizi
12 Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Kullanılan Bazı İstatistik teknikler
13 Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Kullanılan Bazı İstatistik teknikler
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu İşman Aytekin,Ahmet Eskicumalı, 2007, Ölçme ve Değerlendirme, Değişim Yayınları
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4