Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mb Seçmeli I (Meslek Etiği) BTE 227 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN
Dersi Verenler Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi tarihinin ve meslek olma sürecinin bilinmesi. Etik ilkelerin benimsenmesi, meslek ile ilgili çağdaş rolleri, yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Etik kavramını ve temel etik yaklaşımlarını bilmek, ve alanda ortaya çıkan etik sorunları tanıyarak onlara çözüm önerileri oluşturmaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesleği ve mesleğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Mesleğiyle ilgili sosyolojik özellikler ve etik değerler hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Mesleğinin gereklerini yerine getirirken çağdaş rol ve sorumlulukları benimser. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Mesleğinin yasal yönlerini takip eder ve öneriler getirir. Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Mesleğinin gerektirdiği hak ve sorumluluklar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Mesleğinin Dünya’da ve Türkiye’de tarihsel gelişim sürecini, bu sürece katkısı olan lider kişi ve olayları bilir. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
7 Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları, bunların amaç ve hedeflerini bilir. Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
8 Meslek etiği kurallarını bilir ve ona göre davranır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
9 Etik sorunlara çözüm üretir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Meslek nedir? Meslekleşme kriterleri nelerdir? Yasa ve yönetmeliklerle göre mesleğiniz. K1
2 Mesleğin sosyolojik özellikleri, etik, deontoloji. K1, K6
3 Dünya´da bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitiminin tarihsel gelişimi Araştırma
4 Türkiye’de bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitiminin tarihi gelişimi Araştırma
5 Felsefe ve ekip yaklaşımı, örgütlenme. Mesleğin yasal yönleri Araştırma
6 Mesleki rol ve sorumluluklar Araştırma
7 Mesleki değerler K1
8 Değer çatışmaları K1
9 İletişim etiği K2
10 Bilgi etiği ve bilgisayar etiği K3,K4
11 Eğitim etiği K5
12 Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar K3,K4
13 Meslekte liderlik Araştırma
14 Öğrenci ödev sunumları ve genel değerlendirme Ödev sunumuna hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

1)Meslek Etiği, Demet Çakıroğlu , Nuran Öztürk Başpınar, (2011),Nobel Yayın Dağıtım
2) İletişim Etiği (Sorunlar ve Sorumluluklar), Ruhdan Uzun, (2011), Dipnot yayınları
3) Etik ve Bilişim, Gözde Dedeoğlu, (2009), Etki Yayınları

Ders Kaynakları

4)Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar Gözde Dedeoğlu, (2007), Alfa Aktüel Yayınları
5) Eğitimde Etik, Felicity Haynes, (2002), Ayrıntı Yayınları
6) Meslekler ve Sosyoloji, Zafer Cirhinlioğlu, (1996), Gündoğan Yayınları

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,92
Dersin AKTS Kredisi 4