Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yöntemleri YTT 501 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkelerini kavraması, uygulaması ve değerlendirmesidir.
Dersin İçeriği Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntemler, teorik ve uygulamalı olarak verilecektir: Dil Bilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem, Okuma Yöntemi, Kulak-Dil Alışkanlığı Yöntemi, Görme ve İşitmeye Dayalı Yöntem, Bilişsel Yöntem, İletişimci Yaklaşım, Seçmeci Yöntem, Toplu Fiziksel Tepki, Sessiz Yol Yöntemi, Topluluk ile Dil Öğretimi, Telkin Yöntemi.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ilkeler teorik ve uygulamalı olarak verilecektir: Dört temel beceriyi geliştirme, öğretim etkinliklerini önceden planlama, basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru öğrenme, görsel ve işitsel araçları kullanma, ana dili gerekli durumlarda kullanma, bir seferde tek bir yapıyı sunma, verilen bilgilerin günlük yaşama aktarılmasını sağlama, öğrencilerin derse daha etkin katılımını sağlama, bireysel farklılıkları dikkate alma, öğrencileri güdüleme ve cesaretlendirme.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar.
2 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirir.
3 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri kavrar.
4 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri uygular ve değerlendirir.
5 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntemler
2 Dil Bilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem
3 Okuma Yöntemi, Kulak- Dil Alışkanlığı Yöntemi,
4 Görme ve İşitmeye Dayalı Yöntem, Bilişsel Yöntem,
5 İletişimci Yaklaşım, Seçmeci Yöntem, Toplu Fiziksel Tepki,
6 Sessiz Yol Yöntemi, Topluluk ile Dil Öğretimi, Telkin Yöntemi.
7 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ilkeler: Dört temel beceriyi geliştirme, öğretim etkinliklerini önceden planlama,
8 Basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru öğrenme, görsel ve işitsel araçları kullanma,
9 Ana dili gerekli durumlarda kullanma, bir seferde tek bir yapıyı sunma,
10 Verilen bilgilerin günlük yaşama aktarılmasını sağlama, öğrencilerin derse daha etkin katılımını sağlama
11 Bireysel farklılıkları dikkate alma, öğrencileri güdüleme ve cesaretlendirme.
12 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme
13 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme
14 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Demirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları
Kaya, Z. (1994). İkinci dil olarak Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Baskı Atölyesi.
TDK (2000). Avrupa’da yaşayan Türk çocuklarının ana dili sorunlar toplantısı. Ankara: TDK Yayınları.
Sert, N. (2002). Yabancı dil öğretiminde program geliştirme açısından gereksinim çözümlemesi. Ankara: Meb Yayınları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6