Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Ana Dili Öğretimi Ders Kitapları İ TEG 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İlköğretim Türkçe (6-8. sınıflar) müfredatı ile ders kitaplarını; Avrupa ülkeleri başta olmak üzere dünyadaki belli başlı ülkelerin (ABD, Rusya, Japonya, İran vs.) ana dili öğretimi müfredatlarını ve ders kitapları ile karşılaştırmak.
Dersin İçeriği A. Türkçe Öğretimi
1. Türkçe Öğretiminin Tarihçesi
2. Türkçe Öğretimi Programları
3. 2006 Türkçe Öğretimi Programı
B. Türkçe Öğretimi Ders Kitapları (6-8. sınıf)
C. Bazı ülkelerin ana dili öğretimi müfredatları ve Türkçe ile karşılaştırma
D. Bazı ülkelerin ana dili öğretimi ders kitapları ve Türkçe ile karşılaştırma
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe öğretiminin tarihi gelişimini bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Türkçe Öğretiminde uygulanan müfredatları tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Yürürlükteki Türkçe Öğretim Programına vâkıf olur. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Bazı ülkelere ait ana dili öğretimi müfredatları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Türkçe Öğretim Programını en az bir ülkeye ait ana dili öğretimi programıyla karşılaştırabilir. Anlatım, Tartışma,
6 İlköğretim okullarında okutulmakta olan Türkçe (6-8. sınıf) ders kitaplarını inceler. Anlatım, Tartışma,
7 Bir Türkçe (6-8. sınıf) ders kitabını en az bir ülkenin ana dili öğretimi ders kitabıyla karşılaştırabilir. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkçe Öğretimine genel bir bakış ve Türkçe Öğretiminin Tarihçesi
2 Türkçe Öğretimi Programları ve 2006 Türkçe Öğretimi Programı
3 Avrupa ülkeleri ana dili öğretim programı incelemesi (İngiltere, Fransa, Almanya ve Hollanda örnekleri)
4 Türkçe ve Avrupa ülkeleri dil öğretim programı karşılaştırması (Türkçe ve İngilizce-Fransızca)
5 Türkçe ve Avrupa ülkeleri dil öğretim programı karşılaştırması (Türkçe ve Almanca-Hollandaca)
6 ABD, Rusya, Japonya ve İran ana dili öğretimi programı/politikası incelemesi
7 Türkçe ve ABD, Rusya, Japonya ve İran ana dili öğretimi programı/politikası karşılaştırması
8 Ara Sınav
9 Türkçe Öğretimi ders kitaplarına genel bir bakış
10 Türkçe ve diğer ülke ana dili öğretimi ders kitabı karşılaştırması
11 Türkçe ve diğer ülke ana dili öğretimi ders kitabı karşılaştırması
12 Türkçe ve diğer ülke ana dili öğretimi ders kitabı karşılaştırması
13 Türkçe ve diğer ülke ana dili öğretimi ders kitabı karşılaştırması
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Fahri Temizyürek, Ahmet Balcı “Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları” 2006 Nobel Yayınları
Leyla Subaşı Uzun, Kutlay Yağmur, Alpaslan Okur, Hakan Ülper vd. “Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri” 2010 Pegema Yayınları
İlköğretım Türkçe Programı (6-8. Sınıf), 2006 MEB
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6