Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretimi SNF 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İlköğretim matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini öğrencilere aktarmak, bu yöntemlerin güçlü ve zayıf yönlerini göstermek.

Dersin İçeriği

Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme; problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.) konularını kapsar. Ayrıca konularla ilgili makale ve araştırmaların okunması ve sunulmasını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik öğretiminin amaçlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Matematik öğretiminin temel ilkelerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Matematik dersinde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 İlköğretim I.Kademede yer alan problem çözmede kullanılan stratejileri /problem çözme aşamalarını ve problem türlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Farklı öğretim yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Matematik öğretimi ile ilgili akademik çalışmaları okuyup anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematik öğretiminin amacı
2 Matematik öğretiminin temel ilkeleri: temel öğrenme kuramları
3 Temel öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri
4 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri
5 İlkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri
6 Matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme
7 Problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.). Örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
10 Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
11 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
12 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
13 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
14 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baykul, Yaşar. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık,
Ankara.
Altun, Murat (2005). Matematik Öğretimi. Alfa Yayıncılık. Bursa
Olkun, Sinan & Toluk, Zülbiye (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi.
Konu ile ilgili süreli yurtiçi ve yurtdışı yayınlar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
4 Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 2 20 40
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6