Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme ve Öğretme Süreçleri IME 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Matematik eğitimi alanında öğrenme ve öğretme kuramları çerçevesinde kavram-konu aktarım sürecinin incelenmesi.

Dersin İçeriği

Matematik eğitiminde, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel öğrenme-öğretme bilgisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Matematiksel öğrenme kuram yaklaşımları ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Matematiksel öğretme kuram yaklaşımları ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecini tasarlar Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecini uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Akademik disiplin olarak Matematik Eğitimi ve Bileşenleri
2 Matematik Öğretiminde Temel Kavramlar
3 Matematik Öğretim Programı Çerçevesinde Öğrenme-Öğretme
4 Matematiksel Düşünme
5 Kavramsal ve İşlemsel Anlama
6 Teorik Çerçeveler Bağlamında Matematiksel Öğrenme ve Öğretme
7 Matematiksel Öğrenme ve Bileşenleri
8 Matematiksel Öğretme ve Öğrenmeye Bütünsel Bakış
9 ARA SINAV
10 Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecine Yönelik Araştırmaların İncelenmesi
11 Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecinin Tasarlanması
12 Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecinin Uygulanması
13 Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecinin Değerlendirilmesi
14 Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem Akademi.

Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Derya Kitabevi.

Kabael, T. U. (2017). Genel matematiksel kavramlar öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları.  Pegem Akademi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır.
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
3 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir.
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır.
5 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür.
6 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6