Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Felsefesi | ILF 624 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre konuları son günlerde oldukça gündemde olan ve bütün insanlığı ilgilendiren bir konudur. Çevre bilinci gelişmiş bireylerin gerekliliği sürekli vurgulanmaktadır. Bu anlamda, çevre konularına felsefi bir bakışın kazanılması, farklı fikirlerin ve bu fikirlerin çevre problemlerine yönelik çözüm önerilerinin farkına varılması ve tartışılması gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Çevre problemleri, çevreyi koruma, çevre bilinci geliştirme, çevre felsefesi, çevre felsefesinde mekanist görüş, ekolojik görüş, ekolojik görüş eğitimde uygulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre problemlerinin farkına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çevre problemlerini yaratan sebepleri tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Çevre problemlerinin etik açısan değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Çevre etiğini anlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Çevre etiği ile ilgili yaklaşımların farkına varır. | Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
6 | Çevre problemlerine etik öğeleri de dikkate alarak çözüm üretir. | Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Proje, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre, çevreyi korumanın önemi | İlgili kaynaklar |
2 | Çevre konusunda farklı yaklaşımlar | İlgili kaynaklar |
3 | Çevre felsefesine giriş | İlgili kaynaklar |
4 | Çevre felsefesinde mekanist görüş | İlgili kaynaklar |
5 | Çevre felsefesinde mekanist görüşün temel felsefi sorunlara bakışı | İlgili kaynaklar |
6 | Çevre felsefesinde ekolojik görüş | İlgili kaynaklar |
7 | Çevre felsefesinde ekolojik görüşün temel felsefi sorunlara bakışı | İlgili kaynaklar |
8 | Yeni insanmerkezcilik, Tanrıcılık ve faydacılık | İlgili kaynaklar |
9 | Hayvan hakları, yaşama ve doğaya saygı etikleri | İlgili kaynaklar |
10 | Toprak etikleri | İlgili kaynaklar |
11 | Cankurtaran sandalı etiği | İlgili kaynaklar |
12 | Ekolojik görüşün eğitim uzantıları | İlgili kaynaklar |
13 | Ekolojik görüşün eğitim uzantıları | İlgili kaynaklar |
14 | Değerlendirme | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Gürsel, Deniz. (1995). Geleneksel Çevrecilikten Geleneksel Liberalizme. Ankara: Vadi Yayınları. 2. Ünder, Hasan. (1996). Çevre Felsefesi. Ankara: Doruk Yayınları. 3. Palmer, J. and P. NEAL. (1996). The handbook of environmental education. London: Routledge 4. Vester, Frederiz. (1997). Ekolojinin Anlamı (Çev: Aydın Arıtan). İstanbul: Arıtan Yayınları. 5. Brisk, Marion A. (2000). Çevre Dostu 1001 Proje. Öğrenciler için Uygulamalı Çevrecilik Eğitimi. Ankara: Beyaz Yayınları. 6. Görmez, Kemal. (2003). Çevre Sorunları ve Türkiye. Ankara: Gazi Kitabevi. 7. Jardins, Joseph R. Des. (2006). Çevre Etiği. Çevre Felsefesine Giriş. (Çev: Ruşen Keleş) Ankara: İmge Kitabevi. 8. Erzen, Jale. (2006). Çevre Estetiği. Ankara: ODTÜ Yayınları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |