Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Araştırmalarında Nicel Yaklaşımlar ve Veri | ILF 618 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek öğretim programlarında öğrenim gören öğrencilerin, gerek tez yazım sürecinde gerekse alan yazında yer alan çalışmaların incelenmesinde istatistiksel analizlerden ve bu analizlerin yürütüldüğü istatistiksel paket programlardan haberdar olmaları gerekmektedir. Nicel verilerin toplanması, kaydedilmesi ve uygun istatistiksel analizlerin seçimi ve bu süreçte karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi bireylerin bu programlara belirli düzeyde hâkim olmalarıyla mümkün olacaktır. Bu dersin kapsamında da bu konuda bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Nicel araştırmalarda desenler, nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, çeşitli problem durumlarının belirlenmesi ve bu problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel verilerin toplanması sürecinde karşılaşılan problemleri çözer | Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nicel verilerin kaydedilmesi sürecinde karşılaşılan problemleri çözer | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Uygun istatistiksel analizleri seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemleri uygular | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
5 | İstatistiksel paket programları kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Nicel araştırmalarda araştırmaya uygun deseni seçer | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nicel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler. | |
2 | Nicel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler. | |
3 | Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri | |
4 | Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri | |
5 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
6 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
9 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
10 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
11 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
12 | Rapor hazırlama | |
13 | Önerilerin sunumu | |
14 | Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Harrington, D. (2009). Confirmatory Factor Analysis. New York: Oxford University Press Green, S.B. and Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall. Raykov T., Marcoulides, G.A. (2006). A first course in structural equation modelin. London: Lawrence Erlbaum Associates. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
Toplam | 85 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |