Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Madde Tepki Kuramı | ILF 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik test teorisi, geliştirilen bir ölçme aracı üzerinden test ve madde analizlerini yapmak için sıklıkla kullanılmaktadır. Fakat klasik test teorisiyle ilgili, bu konuda çeşitli eksiklikler belirlenmiştir. Ayrıca, bazı ölçme problemlerinin (test eşitleme, madde bankası oluşturma, test yanlılığının belirlenmesi vb. ) çözümünde de yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle klasik test teorisinin alternatifi olarak düşünülen Madde Tepki Kuramı, test geliştirme, soru bankası oluşturma, yetenek kestiriminde bulunma gibi kavramlarla ölçmede büyük önem taşımaktadır. |
Dersin İçeriği | •Madde tepki kuramının tarihçesi •Madde tepki kuramının sayıtlıları •Madde tepki kuramı modelleri •Yetenek ölçekleri •Yetenek kestirimi •Madde bilgi fonksiyonu ve uygulamaları •Madde ve yetenek parametrelerinin kestirimi •Model-veri uyumu çalışmaları •Test eşitleme •Test geliştirme •Madde bankası oluşturma •Madde tepki kuramı uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Madde tepki kuramının modellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Madde tepki kuramının sayıltılarını sıralar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Madde bilgi fonksiyonu ve uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Model veri uyumu çalışması yapar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Test geliştirme çalışması yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Madde bankasının nasıl oluşturulduğunu açıklar. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde Tepki Kuramının Tarihçesi | [1] ilgili ünite okunacak |
2 | Madde Tepki Kuramının Sayıtlıları | [1] ilgili ünite okunacak |
3 | Madde Tepki Kuramını Modelleri | [1] ilgili ünite okunacak |
4 | Yetenek Ölçekleri | [1] ilgili ünite okunacak |
5 | Yetenek Kestirimi | [1] ilgili ünite okunacak |
6 | Madde Bilgi Fonksiyonu ve Uygulamaları | [1] ilgili ünite okunacak |
7 | Madde ve Yetenek Parametrelerinin Kestirimi | [1] ilgili ünite okunacak |
8 | Model Veri Uyumu Çalışmaları | [1] ilgili ünite okunacak |
9 | ARA SINAV | |
10 | Test Eşitleme | [1] ilgili ünite okunacak |
11 | Test Geliştirme | [1] ilgili ünite okunacak |
12 | Madde Bankası Oluşturma | [1] ilgili ünite okunacak |
13 | Madde Tepki Kuramı Uygulamaları | [1] ilgili ünite okunacak |
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Hambleton, R.K. & Swaminathan, H. (1985). Item response theory: Principles and applications. Boston: Kluwer-Nijhoff. |
Ders Kaynakları | [2] Hambleton, R.K., Swaminathan, H., & Rogers, H.J. (1991). Fundamentals of item response theory. Newbury Park, CA: Sage. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |