Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Eğitimi (Fen Eğitiminde Fizik) | ILF 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen eğitiminde temel fizik yasalarını ve uygulamalarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Fizik neden gereklidir? Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması, Hareket, kuvvet, iş, enerji ve aralarındaki ilişkiler, Enerji ve momentumun korunumu, Enerji kaynakları, Enerji kaynaklarının fiziksel özellikleri, Katılar, sıvılar, gazlar ve genel özellikleri, Fen eğitim programlarının müfredatlarının değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizik nedir sorusunu yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye deki fizik programlarını yorumlar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Hareket konusunu günlük yaşama uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | Enerji ve momentum konusunu günlük yaşama uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Türkiye´deki enerji kaynaklarını inceler. | Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
6 | Maddeleri sınıflandırır. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Fizik eğitim programlarını eleştirel bir şekilde inceler. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizik neden gereklidir? | İlgili kaynaklar |
2 | Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması | İlgili kaynaklar |
3 | Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması | İlgili kaynaklar |
4 | Hareket ve sebepleri | İlgili kaynaklar |
5 | Kuvvet | İlgili kaynaklar |
6 | İş, enerji ve aralarındaki ilişkiler | İlgili kaynaklar |
7 | Enerji ve momentumun korunumu | İlgili kaynaklar |
8 | Enerji kaynakları | İlgili kaynaklar |
9 | Vize | |
10 | Enerji kaynaklarının fiziksel özellikleri | İlgili kaynaklar |
11 | Katılar ve genel özellikleri | İlgili kaynaklar |
12 | Sıvılar ve genel özellikleri | İlgili kaynaklar |
13 | Gazlar ve genel özellikleri | İlgili kaynaklar |
14 | Fen eğitim programlarının müfredatlarının değerlendirilmesi. | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste verilecek fotokopiler |
Ders Kaynakları | [1] Fen ve Mühendislik için fizik-1; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık) [2] Genel Fizik Editör Metin Orbay- Feda Öner Pegema yayıncılık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
3. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |