Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi YBS 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dijital dönüşüm, toplum mühendisliği ve pazarlama kavramının da dahil olduğu tüm sosyal süreçlerin yeniden tanımlanmasını gerektirmektedir. Bu ders, toplum mühendisliği, dijital pazarlama anlayışı, dijital bireyin yeni yaşam ve ekonomideki yeri ve yaşamın temel süreçlerinden biri haline gelen sosyal medya etkileşimi ve yönetimi konularını kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

Dijital toplum, dijital aile, toplum mühendisliği ve manipülasyon.

Geleneksel Pazarlamadan Dijital Pazarlamaya Geçiş, Dijital Tüketici Davranışları ve Modelleri, e-Memnuniyet Kavramı ve Modelleri

Sosyal Medya Kavramı ve Modelleri, Sosyal Medya Uygulamaları, Sosyal Medya Ölçümleme, Sosyal Medya Ağlarında Veri Madenciliği Uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Temel Kitaplar:

1- Edibe Sözen (ed.) (2012). Hepimiz Globaliz Hepimiz Yereliz - Gutenberg Galaksiden Zuckerberg Galaksiye, Alfa Yayınları, İstanbul.

2- Deniz Yengin (ed.) (2015). Sosyal Medya Araştırmaları, Paloma Yayınları, İstanbul.

3- Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak (2018). Süper Bağlantılı İnternet Dijital Medya-Tekno - Sosyal Hayat, Der Yayınları, İstanbul.

4- Social Media Marketing; Tracy Tuten & Michael Solomon (2014)

5- Understanding Digital Marketing; Damian Ryan & Calvin Jones (2013)

6- e-Marketing Theory and Application, Stephen Dann & Susan Dann (2011)

Temel Makale ve Bildiriler:

1-) Overcoming SME barriers to gaining competitive advantage through social media,L Çallı, L Clark (2015)

2-) Personality types and Facebook advertising: An exploratory study, L Clark, L Çallı (2014)

3-) Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for internationalmarketing strategy,Pierre R. Berthon, Leyland F. Pitt, Kirk Plangger, Daniel Shapiro (2012)

4-) Social spending: Managing the social media mix, Bruce D. Weinberg & Ekin Pehlivan (2011)

5-) Users of the world, unite! The challenges andopportunities of Social Media, Andreas M. Kaplan, Michael Haenlein (2010)

6-) eTransQual: A transaction process-based approach for capturing service quality in online shopping, Hans H. Bauer,Tomas Falk,Maik Hammerschmidt (2006)

7-) eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality, Mary Wolfinbargera, Mary C Gilly (2003)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası detaylı literatür taraması gerçekleştirir X
2 Kaliteli bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde, yeterli metodoloji bilgisine sahip olur X
3 Önde gelen kurumlarda danışman, eğitmen veya araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli altyapıya sahip X
4 Gerekli temel pedagojik formasyon bilgisine sahip olur X
5 :Bilişim ile alakalı güncel araştırmaları takip eder
6 Güncel araştırmalardan elde ettiği bilgileri bilişim sistemleri yönetimine başarılı bir şekilde entegre eder X
7 Kaliteli akademik dergilerde ampirik çalışmalar yapar X
8 :Ulusal veya uluslararası projelerde yönetici veya araştırmacı olarak görev alır X
9 :İşletme problemlerine çözüm üretebilecek bilişim sistemlerini modeller ve tasarlar X
10 Geliştirilen bilişim sistemlerini efektif bir şekilde yönetir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 20 20
Ara Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6