Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
HEALTH SERVICES MARKETING SAY 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

It is aimed to make the students to deduce their entreprenuial characteristics, who are thought to have the features, knowledge and competencies to establish their own business in addition to being employers, and to develop the ability to use these competencies and knowledge.

Dersin İçeriği

In this course the conceptual framework of Entrepreneurship: concepts, approaches, culture, types, function and entrepreneurial fields and entrepreneurial process.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - To give basic concepts of entrepreneurship 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - To deduce the entreprenurial characteristics 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - To improve present entreprenurial characteristics 1 - 3 - 14 - A - C -
4 - To make the people, who want to be an entrepreneur, to learn the obstacles they can face and the encouragements they can benefit and to evaluate them. 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - To make an efficient career planning by the way of learning the succesful entrpreneur stories 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 14:Self Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Basic Concepts of Entrepreneurship
2 Entrepreneurship Approaches
3 Entrepreneurship Culture
4 Entrepreneurship Types
5 Entrepreneurship Functions
6 Entrepreneurial Fields
7 Entrepreneurial Process
8 Business Idea and It´s Sources
9 Mid-term Exam
10 Business Idea development
11 Business Plan and It´s Components
12 Business Plan Preparation
13 Local, National and International Context of Entrepreneurship
14 General Appraisal

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.

Regina Herzlinger (1997). Market Driven Health Care. Addison-Wesley Publishing Company, New York.

Philip Cooper (1994). Health Care Marketing. An Aspen Publication, USA.

Eric N. Berkowitz (2006). Essentials of Health Care Marketing. Jones and Barlett Publishers, Boston.

Mehmet Karafakıoğlu (1998). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No : 271, İstanbul.

Dilaver Tengilimoğlu (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Siyasal Kitabevi, Ankara.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
PerformansGoreviSeminer 1 50
Odev 1 50
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Assignment 1 25 25
Performance Task (Seminar) 1 15 15
Final examination 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü /25(s) 6
Dersin AKTS Kredisi 6
; ;