Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
RELATIONSHIP MARKETING UYP 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
The objective of this course is to implement marketing perspectives of relationship marketing.
Dersin İçeriği
Brands and Relationships, Buyer and seller relationships, Business to business and business to customer markets relationships, Buying and selling the future ,Relationships with business partners and publics
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - knows Brands and Relationships 1 - 3 - 10 - 12 - 14 - A - C -
2 - knows Buyer and seller relationships 1 - 3 - 10 - 12 - 14 - A - C -
3 - knows Relationship marketing in practice 1 - 3 - 10 - 12 - 14 - A - C -
4 - knows Relationships with business partners and publics 1 - 3 - 10 - 12 - 14 - A - C -
5 - knows Strategies for developing and managing relationships 1 - 3 - 10 - 12 - 14 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 3:Discussion 10:Brain Storming 12:Case Study 14:Self Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction to relationship marketing
2 Brands and Relationships
3 Buyer and seller relationships
4 Business to business and business to customer markets relationships
5 Defining the customer and consumer in terms of relationships
6 Channel strategy and relationship
7 Relationship marketing in practice
8 Buying and selling the future
9 Midterm Exam
10 Managing market relationships
11 New decision making in the new era of marketing
12 Relationships with business partners and publics
13 Strategies for developing and managing relationships
14 General Evaluation

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
Odev 1 40
PerformansGoreviSeminer 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 2 32
Mid-terms 1 20 20
Assignment 1 20 20
Performance Task (Seminar) 1 20 20
Final examination 1 15 15
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü /25(s) 6.2
Dersin AKTS Kredisi 6.2
; ;