Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetım Muhasebesı Gelışmelerının Analızı | MUH 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RECEP YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RECEP YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küresel rekabet ve teknolojik değişimin doğal sonucu olarak, yönetim karar süreçlerinde temel dayanak olan muhasebe sisteminde yeni arayışların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Yaşanan bu değişim ve gelişen yaklaşımlar, işletmelerin maliyet ve yönetim muhasebesi sistemleri için, değişimlerin ortaya çıkardığı gereksinmeleri karşılayacak bir uyumlaştırma sürecini zorunlu kılmaktadır. Bu süreçte dersin amacı, geleneksel maliyet sistemi ve uygulamaya sokulacak yeni yaklaşımlar ve gelişmeler uygulama örnekleriyle birlikte aktarılmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu derste; kar planlamasında kullanılan yöntemler, işletme yöneticilerinin ihtiyaç duyacağı muhasebe bilgileri, fiyatlama ve sermaye yatırım kararları, transfer fiyatlaması ve bütçeleme konularına değinilecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Maliyet Hacim Kar Analizlerini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
2 | Planlama İçin Lineer Programlama Modellerini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Maliyet Tahmini ve Regresyon Analizlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Fiyatlama Kararları İçin Maliyet Analizlerini yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Bileşik Maliyetleri ve Kalitenin Ölçülmesi konularını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Tam Zamanında Üretim (JIT) ve Bilgisayar Destekli Üretim (CAM) sistemlerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Sosyal Sorumluluk Muhasebesi, Devlet Muhasebesi, Çevre Muhasebesi ve Entelektüel Sermaye Yönetimi, Kurumsal Karne (Balanced Score Card) kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maliyet Hacim Kar Analizleri | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
2 | Planlama İçin Lineer Programlama Modelleri | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
3 | Maliyet Tahmini ve Regresyon Analizleri | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
4 | Fiyatlama Kararları İçin Maliyet Analizleri | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
5 | Stratejik Maliyet Yönetimi | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
6 | Hedef Maliyetleme | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
7 | Faaliyet Tabanlı Maliyetleme | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
8 | Tam Zamanında Üretim Ortamında Maliyetleme | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
9 | ARA SINAV | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
10 | Merkezkaçlaşma ve Kar Merkezleri | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
11 | Sosyal Sorumluluk Muhasebesi | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
12 | Entelektüel Sermaye Yönetimi | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
13 | Kalite Maliyetleri | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
14 | Çevre Muhasebesi | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Moore, Carl R. ve Robert K. Jaedicke (1980),Yönetim Muhasebesi, Çeviren: Alparslan PEKER, İstanbul Üniversitesi Yayını, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1. Büyükmirza, Kamil (2003), Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanması | ||||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapmak | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları tespit etmek | ||||||
5 | : Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik / pratik bilgi sahibi | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel incelemesi | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarılabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanın |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |