Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT EIS 544 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAYRETTİN ZENGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. HAYRETTİN ZENGİN
Dersin Yardımcıları Res. Asist. Semih Okutan
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
The aim of this course is to provide students with the knowledge reagrding customer relationship management which is considered as a means to achieve organizational goals within today´s competitive environmemnt as well as the management of customer relations which lies at the heart of modern marketing philosophy.
Dersin İçeriği
In this course, the concepts of relationship, customer and customer relationship are examined and the concept of customer relationshipos are examine from an analytical as well as managerail perspective.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - 1 - 10 - 2 - 3 - 8 - A - C - F -
2 - 3 - 2 - 4 - 8 - 1 - 10 - C - A - F -
3 - 2 - 1 - 10 - 12 - 8 - 4 - 3 - A - C - F -
4 - 3 - 12 - 2 - 1 - A - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 10:Brain Storming 2:Question-Answer 3:Discussion 8:Group Study 4:Drilland Practice 12:Case Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 New Economy and Marketing
Pazarlama Alanındaki Değişimler ve İlişkisel Pazarlama Uygulamaların Doğmasını Hazırlayan Koşullar 1
2 What is Customer Relationship Management(CRM)?
Pazarlama Paradigmasında Kırılma Dış Çevre Faktörleri 2
3 CRM and Value Concept
Pazarlama Paradigmasında Kırılma Düşünsel Faktörler 3
4 CRM Process
İlişkisel Pazarlamanın Gelişmesine Yol Açan Ulusal Kültürel Nedenler 4
5 CRM Components
Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı ve Unsurları 5
6 CRM Model
Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Sınıflandırmaları 6
7 CRM and Knowledge
Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulama Süreci 7
8 Mid. Exam
Kurumsal Müşteri İlişkileri Yönetimi Yetkinlikleri Bilgi Kullanım Yetkinliği - Analitik CRM 8-1
Kurumsal Müşteri İlişkileri Yönetimi Yetkinlikleri Bilgi Kullanım Yetkinliği - Analitik CRM 8-2
9 CRM Analysis Technics-1
10 CRM Analysis Technics-2
11 Segmentation
12 e-CRM
13 Customer Lifetime Value
14 CRM and Firm Performance Ralationship

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı

Pazarlama Alanındaki Değişimler ve İlişkisel Pazarlama Uygulamaların Doğmasını Hazırlayan Koşullar 1
Pazarlama Paradigmasında Kırılma Dış Çevre Faktörleri 2
Pazarlama Paradigmasında Kırılma Düşünsel Faktörler 3
İlişkisel Pazarlamanın Gelişmesine Yol Açan Ulusal Kültürel Nedenler 4
Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı ve Unsurları 5
Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Sınıflandırmaları 6
Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulama Süreci 7
Kurumsal Müşteri İlişkileri Yönetimi Yetkinlikleri Bilgi Kullanım Yetkinliği - Analitik CRM 8-1
Kurumsal Müşteri İlişkileri Yönetimi Yetkinlikleri Bilgi Kullanım Yetkinliği - Analitik CRM 8-2

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 25
Odev 1 37
Odev 2 38
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;