Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hat Tasarımı İlkeleri HAT 201 3 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı HAT TASARIM İLKELERİNİN KAVRANMASI AMACIYLA AÇILMIŞ BİR DERSTİR.
Dersin İçeriği SÜLÜS YAZININ TASARIM İLKELERİ VE YÖNTEMLERİ KAZANDIRILIR.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazı çeşitlerini tanır. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Meşk çalışmaları eşliğinde harfleri uygular. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanır. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 Harf yapılarını karşılaştırır ve istenen tasarımı yapar. Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 GENEL TANITIM
2 YAZI ÇEŞİTLERİ SUNUMU
3 YAZI ÇEŞİTLERİ UYGULAMA YÖNTEMLERİ
4 OSMANLI DÖNEMİ, SON DÖNEM VE GÜNÜMÜZ HAT SANATÇILARI VE ESERLERİ
5 SÜLÜS YAZI UYGULAMA YÖNTEMLERİ
6 SÜLÜS YAZI UYGULAMA YÖNTEMLERİ
7 ARASINAV
8 TASARIM YÖNTEMLERİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME
9 SÜLÜS YAZI İLE SATIR DÜZENLEME YÖNTEMLERİ
10 SÜLÜS YAZI İLE SATIR DÜZENLEME YÖNTEMLERİ
11 SÜLÜS YAZI İLE SATIR DÜZENLEME YÖNTEMLERİ
12 YAZI İLE FORM DÜZENLEMELERİ
13 YAZI İLE FORM DÜZENLEMELERİ
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli
SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar
SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,96
Dersin AKTS Kredisi 6