Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Silikon Model ve Kalıp Teknikleri | SRM 321 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat ve Tasarım eğitiminde, model ve kalıp tekniklerinin önemli bir yeri vardır. Üretilecek olan tasarım ürününde, kullanılacak malzeme çeşitliliği, farklı tasarım olanakları sunar. Bu kapsamda silikon malzemenin tanınması ve model – kalıp tekniklerinde ki uygulama süreçleri, dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Silikon malzemenin tanınması,uygulanması, özellikleri ve hangi sektörlerde nasıl kullanıldığının bilinmesi dersin ana ve temel içeriğidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Silikon malzemeyi tanır ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Silikonu, model tekniklerinde kullanır. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Silikonu, kalıp tekniklerinde kullanır. | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Silikonun olumlu olumsuz sonuçlarını değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Silikonun tanımı ve tarihçesi. | |
2 | Silikon üretim aşamaları ve silikon çeşitleri. | |
3 | Silikonun yapısı ve özellikleri. | |
4 | Silikonun farklı sektörlerde kullanım alanları. | |
5 | Model aşamasında silikon kullanımı. | |
6 | Kalıp teknikleri sürecinde silikon kullanımı. | |
7 | Tek parça silikon kalıp alma yöntemleri. | |
8 | Tek parça silikon kalıp alma yöntemleri. | |
9 | Çok parçalı silikon kalıp alma yöntemleri. | |
10 | Çok parçalı silikon kalıp alma yöntemleri. | |
11 | Sıyırma silikon kalıp alma aşamaları. | |
12 | Yırtma silikon kalıp alma aşamaları. | |
13 | Sıvama silikon kalıp alma teknikleri. | |
14 | Silikon kalıplardan faydalanarak ürün üretim prosesleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bireysel deneyimlere istinaden oluşturulan dökümanlar |
Ders Kaynakları | Mustafa Erden, Seramik Endüstrisinde Sentetik Malzeme Kullanımı, 2015, Alim Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |