Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | |
Dersin Türü | BOS |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. AYŞEGÜL HANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı |
Since the existence of mankind has preserved the importance of information, knowledge and experience passed down from generation to generation. But today, information is now fully settled position indicator of development, countries have become valued by information and communication technologies and further developments. Information and communication technologies in all phases of development and the importance of our lives, work patterns on training until the affected visual habits. These changes and the interaction of state institutions, and be influenced by all of us, as long as the world countries have been initiated to adapt. And in the world to see the functioning of this process in our country and to facilitate the adaptation process and discussed the following topics are discussed.
|
Dersin İçeriği |
History of science and technology, changes in local government and doing business habits, information society and Turkey, the World e-Government applications, e-government applications in Turkey.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - It describes the developments in the history of science and technology. | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
2 - It teaches understanding of changes in the state and public administration. | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
3 - Define the infrastructure requirements in the transition to e-government. | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
4 - Tell the world of e-government applications | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
5 - Describes the work of the information society in Turkey. | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
6 - It describes e-government applications in Turkey | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
Öğretim Yöntemleri: | 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 14:Self Study |
Ölçme Yöntemleri: | A:Testing C:Homework |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | History of Science and Technology Development | |
2 | History of Science and Technology Development | |
3 | Science in the Islamic world and Turkey | |
4 | Science in the Islamic world and Turkey | |
5 | Understanding of Government and Public Administration´s Changes | |
6 | Understanding of Government and Public Administration´s Changes | |
7 | E-Government, Benefits and Infrastructure Requirements | |
8 | E-Government, Benefits and Infrastructure Requirements | |
9 | Midterm | |
10 | Information Society and Turkey | |
11 | E-Government Applications in Turkey | |
12 | E-Government Applications in Turkey | |
13 | E-Government Applications from the world | |
14 | E-Government Applications from the world |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
1. http://www.bilgitoplumu.gov.tr 2. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/ 3. Yücel, İ., H., “Bilim-teknoloji politikaları ve 21. yüzyılın toplumu”, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Araştırma Dairesi Başkanlığı, Temmuz 1997. ISBN 975-19-1806-5 4. Yücel, İ., H., “Türkiye’de Bilim Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü”, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, 2006. 5. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilisim/e-devlet/tr2004.pdf 6. “e-Devlet: Kamuda Ortak Bilgi-Veri Paylaşımı”, Mart 2004, TBD, Ankara, http://eski.tbd.org.tr/webler/kamubiby/raporlarPDF/RP2-2004.pdf 7. Türkiye Bilişim Şurası, E-Devlet Çalışma Grubu Raporu, Mayıs 2002 8. http://www.btk.gov.tr/eimza/eimza_yasasi.htm 9. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/ 10. http://edevlet.turksat.com.tr/v2/faq 11. United Nations E-Government Survey 2010, Department of Economic and Social Affairs, United Nations/New York, 2010 12. http://www.tuik.gov.tr 13. Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı, 2006-2010, Değerlendirme Raporu, RaporNo:5, Devlet Planlama Teşkilatı BilgiToplumu Dairesi, Mart2010 14. Bilgi Toplumu Stratejisi Ölçümleme Dokümanı, 2006-2010, Devlet Planlama Teşkilatı, 2009 |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 50 |
KisaSinav | 1 | 15 |
KisaSinav | 2 | 15 |
Odev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü
Etkinlik | Sayısı | Süresi(Saat) | Toplam İş yükü(Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 10 | 10 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü /25(s) | 4.76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4.76 |