Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
GRADUATION PROJECT II TEZ 402 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

It is aimed writing text of the subject studied in scope of the practice workshop lesson.

Dersin İçeriği

A comprehensive text must be prepared about exit point of the subject, its substructure and creation levels of designs at the practice workshop lesson.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - It is made a source research for the project prepared in scope of the practice workshop lesson. 1 - 4 - A - C - F -
2 - It is made a text study for the illumination techniques used at the project prepared in scope of the practice workshop lesson. 1 - 4 - A - C - F -
3 - It is made a text study for the tools and materials used at the project prepared in scope of the practice workshop lesson. 1 - 4 - A - C - F -
4 - The practice levels of the project prepared in scope of the practice workshop lesson are worker up a text with photographs. 1 - 4 - A - C - F -
5 - A text suited to thesis writing rules for the art project prepared in scope of the practice workshop lesson is prepared. 1 - 4 - A - C - F -
6 - He/she expresses the project subject prepared in scope of the practice workshop with his/her sentences at the presentation prepared on the computer. 1 - 4 - A - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 4:Drilland Practice
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Textualizing of visual and literary resources.
2 Textualizing of visual and literary resources.
3 Textualizing of visual and literary resources.
4 Textualizing of visual and literary resources.
5 Textualizing of visual and literary resources.
6 Textualizing of visual and literary resources.
7 Textualizing of visual and literary resources.
8 Quiz.
9 Textualizing of visual and literary resources.
10 Textualizing of visual and literary resources.
11 Textualizing of visual and literary resources.
12 Textualizing of visual and literary resources by adding designs prepared.
13 Textualizing of visual and literary resources by adding designs prepared.
14 Textualizing of visual and literary resources by adding designs prepared.

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları,
İstanbul 1991
İslam Sanatında Türkler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1982
ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbankın bir kültür hizmeti, İstanbul, 1988
KESKİNEL, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler-HATAİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000.
ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995
ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999
ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi,İst.2003
ÖZEN, Mine Esiner, Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitabevi,İst.2007


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 25
Odev 1 25
KisaSinav 1 25
KisaSinav 2 25
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 2 2
Assignment 1 40 40
Final examination 1 2 2
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü /25(s) 4.96
Dersin AKTS Kredisi 4.96
; ;