Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
DECORATION IN TURKISH TILE ART II CTS 308 6 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALEV DEMİRKESEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı
The aim of this course is to educate the academicians who are experts in their field of specialization in the design and pattern techniques of the school subjects used in Turkish Tile Art.
Dersin İçeriği
The aim of this course is to apply the different periods and styles used in Turkish tile art and to provide the proficiency of periodic theoretical knowledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - 1 - 4 - A - C - D -
2 - 1 - 4 - A - C - D -
3 - 1 - 4 - A - C - D -
4 - 1 - 3 - A - C - D -
5 - 1 - 3 - 4 - A - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 4:Drilland Practice 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Early Ottoman period and Classical Ottoman period tile review.
2 Early Ottoman Period pattern and motif drawing.
3 Early Ottoman Period tiles pattern and motif application.
4 Quiz 1
5 Classical Ottoman period, drawing patterns and motifs in tiles.
6 Classical Ottoman period, tile and pattern drawing application.
7 Midterm
8 İznik and Kütahya tile patterns analysis and periodic pattern drawing.
9 İznik and Kütahya tile patterns analysis and application of periodic patterns
10 Quiz 2
11 Drawing examples of architectural tile applications.
12 Drawing examples of architectural tile applications.
13 Homework
14 Evaluation

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 25
KisaSinav 1 25
Odev 1 25
ProjeTasarim 1 25
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı

-

Finalin Başarıya Oranı

-

Toplam 0

AKTS - İş Yükü

; ;