Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Serbest Tezhip Tasarımı II TEZ 340 6 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALEV DEMİRKESEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kitap sanatları içinde yer alan tezhibi tanıtmak ve öğrencileri bu sanat hakkında bilgilendirmek
Dersin İçeriği Tezhip sanatı ile ilgili motiflerle yeni tasarımlar, farklı kompozisyonlar oluşturmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tezhip sanatı hakkında bilgilidir.
2 Tezhip motiflerini bilir.
3 Tezhip motifleriyle tasarımlar yapar.
4 Tezhibin kullanım alanlarını bilir.
5 Tezhibin yazmalar ve levhalardaki farklı kullanımını bilir.
6 Tezhibin kitap sanatları içindeki yerini bilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen))
2 Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen))
3 Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen))
4 Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen))
5 Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen))
6 Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen))
7 Güller (Değişik formlarda ve yüzyıllarda uygulama)
8 Vize/Güller (Değişik formlarda ve yüzyıllarda uygulama)
9 Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar)
10 Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar)
11 Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar)
12 Şükufe çalışmaları
13 Şükufe çalışmaları
14 Dosya Kontrolü (Kurşun kalem ve fırça çizimleri)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 2 10 20
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4