Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebru Teknikleri I TEZ 427 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk ebrusunda çiçek gelişimi konusunda öğrenciyi bilgilendirmek .
Kusursuz bir zemin oluşturduktan sonra istenen çiçek formları uygulamalarının yapılmasını sağlamak.
Klasik Türk ebrusunda çiçek üslupları ve renk anlayışını aktarmak.
Hatip,karanfil,sümbül,lale çiçekli ebrusu uygulamalarında beceri kazandırma.

Dersin İçeriği

Klasik Türk ebrusun da çiçek denemeleri
Hatipden papatyaya gelişmiş Türk ebrusu çiçeklerinin tanıtılması .
Hatip,Karanfil,Sümbül,Lale uygulamaları.
Buket uygulamalarına başlangıç.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk ebru sanatının bütün malzemelerini tanır, bilir ve hazırlar. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma,
2 Klasik renk anlayışıyla çeşitli ebruları uygular. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 İstenilen forma uygun boya ayarlarını yapar. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Klasik Türk ebrusu ve modern ebruyu karşılaştırır. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Ebru sanatçılarının eserlerini tanır
6 Ebru sanatı hakkında araştırma konusu hazırlar ve bilgisayarda sunumunu yapar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Sanatı´nda Ebru´nun tarihçesi ve kaynaklar
2 Renk bilgisi
3 Ebrunun uygulandığı alanlar (cilt, tezhip, çini)
4 Boya ezme ve öd yapımı
5 Fırça yapımı
6 Çiçekli ebru zemini
7 Hatib ebrusu ve çeşitleri
8 Vize
9 Hatib ebrusu ve çeşitleri
10 Kumlu ebru
11 Bülbül yuvası ebru
12 Sümbül ebru
13 Lale ebrusu
14 Lale ebrusu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Uğur Derman, Türk Sanatında Ebru, İstanbul, 1997. Türklerin Ebru Sanatı Hikmet Barutcugil ANKARA 2007Türk Ebru Sanatı Fuat Başar Yavuz Tiryaki İSTANBUL 2006

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 2 5 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5