Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
FREE DESIGN I (PALACE CARPETS) HKE 425 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

To recognize the classical era palace carpet, motif, pattern, composition and understanding technical specifications, design, construct and aims to create new designs.

Dersin İçeriği

Palace carpets inform, motifs and designs, introducing the relevant visual and theoretical given the resources, design and interpretation of the structures in order to ensure the content, visual and theoretical given the resources, design and interpretations to be made for the study includes.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Art - know the concepts of design. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 14 - A - C - D - F -
2 - Recognize the carpet Classical period. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 14 - A - C - D - F -
3 - Palace ve compositions learn the characteristics of the pattern of the carpet. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 9 - 14 - 15 - A - C - D - E - F -
4 - Palace ve composition characteristics apply the pattern of the carpet. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 9 - 14 - A - C - D - F -
5 - Makes design for the Palace carpets. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 9 - 15 - 16 - A - C - D - E - F -
6 - Prepare topics about Palace carpets, doing research, presentations and exhibitions are in the works. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 9 - 14 - 15 - 16 - A - C - D - E - F -
7 - Prepare topics about Palace carpets, doing research, presentations and exhibitions are in the works. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 14 - 15 - 16 - A - C - D - E - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show 8:Group Study 14:Self Study 9:Simulation 15:Problem Solving 16:Project Based Learning
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design F:Performance Task E:Portfolio

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Palace carpets and examining expression of the historical process.
2 Visual presentation of the first examples in the palace carpet.
3 Tabriz, Egypt and Cairo scrutinized and investigation of carpet samples.
4 Mamluk periods carpet samples.
5 Naturalistic style of carpet samples, and the preparation of the surface plan.
6 Naturalistic compositions of carpet patterns, designs and specifications.
7 Design and selection of sketches.
8 Design of the corresponding background color.
9 Exam.
10 Carpet classical period for the project design and implementation.
11 Prepared the design for the project evaluation.
12 Design completed and gizzards.
13 Works for the exhibition design and the selection and preparation.
14 Workshops, homework assignments and overall evaluation with applications.

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Ali ÖZEL, “Halıcının El Kitabı”, Ankara, 1986., Ayşe FAZLIOĞLU, (yayına hazırlayan) Düğümün Son Halkası; “Osmanlı Sarayı Halıları”, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı Yayınları No: 38, Mas. Matbaacılık A.Ş, İstanbul, 2006., Bekir DENİZ, “Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları”, AKM Yayınları, Ankara 2000., Beyhan KARAMAĞARALI, Türk Soylu Halkların Halı, Kilim ve Cicim Sanatı, Uluslararası Bilgi Şöleni Bildirileri, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı yayınları, Kayseri 1996 S.175-185., Çiçek Derman - İnci Birol, “Türk Tezyini Sanatlarında Motifler”, 4. Baskı, İstanbul, 2004., Deniz DEMİRARSLAN, “Türk Dünyası Kültür ve Sanat Sempozyumu Bildiriler Kitabı”, S.D.Ü-Isparta, 07-15 Nisan 2000., Dilek TÜM, “Beylerbeyi Sarayı Perdelik Kumaşların Desen ve Motif Özellikleri”, Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1998., Fahrettin Kayıpmaz, “Geleneksel El Halılarımızda Kimlik Arayışları”, Kültür ve Sanat Dergisi, Türkiye İş Bankası Yayınları, 1996., Hakan Çiloğlu, “Antik Dekor (Antika Dekorasyon ve Sanat Dergisi)”, Sayı:59, 2000., Hamdi ÜNAL, “Hereke Halılarında Desen, Renk ve Kompozisyon Özellikleri”, Ev Tekstili Dergisi, Sayı.17, İstanbul, 1998., http://www.herekeli.com/hereke, 20 Şubat 2007., Mehmet Kenan KAYA - Yaşar YILMAZ - Sara BOYNAK - Vahide GEZGÖR, “Milli Saraylar Koleksiyonunda Hereke Dokumaları ve Halıları”, İstanbul, 1999., Oktay ASLANAPA, “Türk Halı Sanatı”, Binbirdirek Basımevi, 1972., Oktay ASLANAPA “Halı Sanatının Bin Yılı”, İstanbul, 2005., Önder KÜÇÜKERMAN , “Anadolu’nun Geleneksel Halı ve Dokuma Sanatı
İçinde Hereke Fabrikası”, İstanbul, 1987.,Önder KÜÇÜKERMAN “Hereke Halıcılığının Doğuşu”, Antik Dekor, Sayı.3.http://www.perdedergisi.com/makale, Türk Dokumaları, 10 Mart 2007., R.Şebnem TEMİR, “Türk Dünyası Kültür ve Sanat Sempozyumu”, S.D.Ü.Isparta, 07-15 Nisan 2000., Şebnem Ruhsar Temir-Ural, “Hereke İpekli dokuma ve Kumaşları ve Günümüzdeki Durumu”, Sanatta Yeterlilik Tezi, İstanbul, 1986., Şerare YETKİN, “http://www.istanbul.edu.tr/Bolumler/guzelsanat/hali.”, 22 Şubat 2007., Şerare YETKİN, , “Türk Halı Sanatı”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1991., TBMM Milli Saraylar Yayınları, “ Geçmişten Geleceğe Yaşatılan Gelenek:Hereke Halı ve İpekli Dokuma Fabrikası”, TBMM Basımevi, Ankara, 2003., Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, Hanefi Mehmet Efendi, C.15, İst.1997, s.256 (Erdem Yücel) Vahide GEZGÖR, “ Milli Saraylar Koleksiyonunda Hereke Dokumaları ve Halıları”, İstanbul, 1999., Zeynep Çavdar KALELİ, “Halı Tasarımı” Dersi, Basılmamış Ders notları,, 2006, İstanbul.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 30
Odev 1 20
PerformansGoreviUygulama 1 30
PerformansGoreviAtolye 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;