Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | |
Dersin Türü | BOS |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
To bringe in understanding, explanation, criticism, synthesis and differentiation skills in the related field of study, through philosophical thought
|
Dersin İçeriği |
To examine the texts concerning sciences ?especially human sciences? in line with the purposes pointed out
|
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - To be able to be acquainted with philosophical thinking. | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
2 - To be able to examine texts through philosophical thinking. | 14 - | C - |
3 - To be able to be acquainted with the ways of thinking. | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
4 - To be able to analyse the logical structures from the point of view of mistake and appropriateness. | 10 - 14 - 15 - | C - |
5 - To be able to justify thoughts and to distinguish justifications. | 10 - 14 - | A - C - |
Öğretim Yöntemleri: | 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 14:Self Study 10:Brain Storming 15:Problem Solving |
Ölçme Yöntemleri: | A:Testing C:Homework |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | What is to think? | |
2 | What is to think? | |
3 | The properties of philosophical thought | |
4 | Philosophical thought and comparison with the other fields of study | |
5 | Logic and thinking | |
6 | Analytical thinking | |
7 | Philosophical problems and thinking | |
8 | Philosophical problems and thinking | |
9 | Philosophical problems and thinking | |
10 | Mid-term exam | |
11 | Philosophical problems and thinking | |
12 | Philosophical problems and thinking | |
13 | Current problems and philosophical solution | |
14 | Current problems and philosophical solution |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
Sample text-analysis and selected philosophical writings Felsefe Aracılığıyla Düşünmek, C.Horner, E.Westacott, Çev. A.Arslan Klasik Mantık, N.Öner Sembolik Mantık, T.Grünberg |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 30 |
KisaSinav | 1 | 15 |
Odev | 1 | 40 |
KisaSinav | 2 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü
Etkinlik | Sayısı | Süresi(Saat) | Toplam İş yükü(Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 4 | 64 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Assignment | 1 | 3 | 3 |
Final examination | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü /25(s) | 5.48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5.48 |