Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Termoelektrik Sistemler | MKM 441 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YAŞAR İSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Termoelektrik enerji sistemlerinde ısı geçişi sağlayan cihazların ısıl (termal) tasarımı için gerekli ısı geçişi bilgilerinin verilmesi, gerek üniversitelerde bilimsel çalışmalarda gerekse sanayide Ar-Ge faaliyetlerinde yaygın kullanılan SONLU ELEMANLAR-CFD yazılım programıyla ısı geçişi sağlayan cihazların ısıl (termal) tasarımının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Isıl (termal) tasarımda karşılaşılan temel ısı geçişi denklemleri, ısı değiştiricilerinin ısıl hesapları, ısı alıcıların ısıl hesapları, ısı borularının ısıl hesapları, ısıl (termal) enerji ve termoelektrik güç-soğutma sistemlerinde ısı geçişi sağlayan cihazların tasarım esasları ve Yazılım (paket) programlarıyla (Thermal, Thermal-Electric, Structural ve Fluid Flow analiz sistemleriyle) bilgisayar destekli simülasyonu (benzeşimi). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Isıl tasarımda ısı geçişi ve termodinamik esasları uygular. | ||
2 | Isıl tasarımda sonlu elemanlar-CFD yöntemleri uygular. | ||
3 | BiIgisayar desteği ile ısı geçişi sağlayan cihazları tasarlar. | ||
4 | Bilgisayar desteği ile ısı geçişi sağlayan cihazları tasarlar. | ||
5 | Termoelektrik güç-soğutma sistemlerinde ısı geçişi sağlayan cihazları bilgisayar destekli tasarlar. | ||
6 | Termoelektrik güç-soğutma sistemlerinde ısı geçişi sağlayan cihazları bilgisayar destekli tasarlar. | ||
7 | Termoelektrik güç-soğutma sistemlerinde ısı geçişi sağlayan cihazları bilgisayar destekli tasarlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Termoelektrik enerjinin önemi. | |
2 | Isı geçişinde temel denklemler. | |
3 | Termoelektrik sistemlerde ısı geçişi. | |
4 | Bilgisayar destekli ısı geçişi sağlayan cihazların tasarımı. | |
5 | Bilgisayar destekli ısı geçişi sağlayan cihazların tasarımı. | |
6 | Bilgisayar destekli ısı geçişi sağlayan cihazların tasarımı. | |
7 | Bilgisayar destekli ısı geçişi sağlayan cihazların tasarımı. | |
8 | Bilgisayar destekli termoelektrik modül tasarımı. | |
9 | Bilgisayar destekli termoelektrik modül tasarımı. | |
10 | Bilgisayar destekli termoelektrik modül tasarımı. | |
11 | Termoelektrik güç ve soğutma sistemlerinin tasarımı. | |
12 | Termoelektrik güç ve soğutma sistemlerinin tasarımı. | |
13 | Deneysel çalışmalar. | |
14 | Deneysel çalışmalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Rowe , D.M.,Thermoelectrics and its energy harvesting, CRC Press, 2012. 2. Thermal Design, HoSung Lee, Wiley. 3. Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Incorpera-DeWitt, Çeviri: Taner Derbentli 6. The Finite Element Method: A Practical Course, Liu, G.R., Quek, S.S. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |