Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması MKM 497 7 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri

Mühendislik temel dersleri

Önerilen Seçmeli Dersler

Teknik seçmeli dersler

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KENAN GENEL
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖMER KADİR MORGÜL, Prof.Dr. RECEP KOZAN, Prof.Dr. İMDAT TAYMAZ, Dr.Öğr.Üyesi ERDAL KARADENİZ, Prof.Dr. HALİT YAŞAR, Prof.Dr. NEZAKET PARLAK, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM KUTAY YILMAZÇOBAN, Doç.Dr. YAŞAR KAHRAMAN, Doç.Dr. ZEKERİYA PARLAK, Doç.Dr. HÜSEYİN DAL, Doç.Dr. CEMİL YİĞİT, Prof.Dr. AKIN OĞUZ KAPTI, Dr.Öğr.Üyesi SUNAL AHMET PARASIZ, Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Doç.Dr. AHMET ÇAĞATAY ÇİLİNGİR, Doç.Dr. UFUK DURMAZ, Prof.Dr. KENAN GENEL, Doç.Dr. HASAN KÜÇÜK, Prof.Dr. EKREM BÜYÜKKAYA, Doç.Dr. SEÇİL EKŞİ, Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN, Doç.Dr. NESLİHAN ÖZSOY, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET İSKENDER ÖZSOY, Prof.Dr. YAŞAR İSLAMOĞLU, Doç.Dr. ÜNAL UYSAL, Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR, Prof.Dr. MURAT ÖZSOY, Prof.Dr. MUSTAFA ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN, Doç.Dr. OSMAN HAMDİ METE, Doç.Dr. SEDAT İRİÇ, Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN, Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ, Prof.Dr. ALİ OSMAN AYHAN, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, Dr.Öğr.Üyesi ELİF EKER KAHVECİ, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET FARUK YAREN, Dr.Öğr.Üyesi TOROS ARDA AKŞEN, Doç.Dr. NEHİR TOKGÖZ, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET MUAZ YALÇIN,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin makine mühendisliğine dair konularda yeterli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Önceki derslerde edinilen bilgi ve beceriler kullanılarak, mühendislik standartlarını ve gerçekçi koşulları / kısıtları içeren karmaşık bir sistemin, sürecin, cihazın veya ürünün tasarlanmasıyla mühendislik uygulamasına hazır hale getirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
2 Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar Deney ve Laboratuvar,
5 Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Anlatım, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bitirme Çalışmasının Belirlenmesi
2 Bitirme Çalışması Ön Hazırlığı
3 Literatür Çalışması
4 Kaynakların İrdelenmesi
5 Kaynak Seçimi
6 Çalışma Süreci İçin Destek Oluşturma
7 Çalışmanın Uygulamaya Başlanması
8 Çalışmadaki Uygulamaların Gözlemlenmesi
9 Verilerin Oluşturulması
10 Verilerin İrdelenmesi
11 Çalışmanın Düzenlemesi
12 İçerik Analizi
13 Çalışmanın Son Halinin Oluşturulması
14 Çalışmanın Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim Üyeleri Ders Notları

Ders Kaynakları

Mühendislik kaynakları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
10 -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 254
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,16
Dersin AKTS Kredisi 10