Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Buhar Kazanları | MKM 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Isı Geçişi dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HASAN KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Buhar kazanları çeşitlerini tanıtmak. Buhar kazanları konstrüksiyonlarını öğretmek. Yakıtları ve yanmayı öğretmek. Buhar kazanlarının ısıl hesaplarını (sıcaklıklar, ısı taşınım ve toplam ısı geçiş katsayıları, ısıl verim vb.) öğretmek. Ocak ve taşınım yüzeylerini tasarlamak. Kazan mukavemet hasaplarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Buhar kazanları ve su ısıtıcılarının tanıtımı ve sınıflandırılması. Buhar kazanlarının konstrüksiyonları. Buhar kazanlarında kullanılan elemanlar: Su ısıtıcıları, ekonomizörler, hava ısıtıcıları ve otomatik kontrol elemanları. Yakıtlar ve yanma. Isıl verim hesabı. Ocakta ışınımla geçen ısı miktarı ve ocak sıcaklığı. Ocağın ve taşınım yüzeylerinin boyutlandırılması. Mukavemet hesapları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Buhar kazanlarının tiplerini tanır tanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Buhar kazanlarının konstrüksiyonlarını öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
3 | Yakıtları ve yanmayı öğrenir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Isıl verimi hesaplar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ocak sıcaklığını hesaplar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Buhar kazanlarının taşınım yüzeylerini boyutlandırır | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Mukavemet hesaplarını öğrenir | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Buhar kazanlarının ve kombilerin tanıtımı | |
2 | Buhar kazanlarının sınıflandırılması | |
3 | Buhar kazanlarının konstrüksiyonu | |
4 | Buhar kazanlarının konstrüksiyonu | |
5 | Buhar kazanlarında kullanılan yardımcı elemanlar | |
6 | Kızdırıcılar, su ve hava ısıtıcıları, otomatik kontrol elemanları | |
7 | Yakıtlar ve yanma | |
8 | Yanmanın kontrolü | |
9 | Isıl verim hesabı | |
10 | Ocak sıcaklığının hesabı | |
11 | Ocak sıcaklığının hesabı | |
12 | Ocağın boyutlandırılması | |
13 | Taşınım yüzeylerinin boyutlandırılması | |
14 | Mukavemet hesapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Buhar Kazanlarının Konstrüksiyonu, Prof.Dr.Osman F. Genceli |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |