Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması GDM 497 7 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri

Gıda Mühendisliği Tasarımı

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYŞE AVCI
Dersi Verenler Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL, Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU, Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR, Prof.Dr. AHMET AYAR, Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA, Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ, Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ, Prof.Dr. SUZAN ÖZTÜRK YILMAZ, Prof.Dr. AYŞE AVCI, Dr.Öğr.Üyesi SEMANUR YILDIZ, Arş.Gör.Dr. HATİCE SIÇRAMAZ, Dr.Öğr.Üyesi İNCİ CERİT, Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ, Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ, Arş.Gör.Dr. GÜLŞAH KARABULUT, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZTÜRK, Prof.Dr. ZEHRA AYHAN, Arş.Gör.Dr. ELİF SEZER, Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin gıda ile ilgili konularda farklı branşlarda öğretim üyelerinin yardımıyla yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) çalışmayı bitirme tezi halinde sunmasıdır. Öğrencilerin gıda ile ilgili konularda projelendirme, deneme kurma ve sonuçları yorumlama becerisi kazanmasıdır.

Dersin İçeriği

Her öğrenci Gıda Mühendisliği Tasarımı dersi ile temelini oluşturduğu gıda mühendisliğine ait spesifik konularda alan ya da laboratuvar çalışmaları yapar, elde ettiği sonuçları değerlendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak düzenler ve jüriye sunar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırma yapmanın esaslarını kavrar, bir çalışmanın planlanmasını öğrenir. Anlatım, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gözlem,
2 Deneysel çalışmalar yapmak üzere deney tasarlar, yapar ve sonuçlarını yorumlar. Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım,
3 Bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranmayı öğrenir. Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım,
4 Yazım kuralları ve belirlenen formata uygun tez yazar. Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım,
5 Bireysel veya takım çalışması yapar. Takım içerisinde sorumluluk almayı öğrenir. Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım,
6 Sözlü sunun yapma yetkinliği kazanır. Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Literatür ve piyasa araştırması
2 Genel çalışma konusunun belirlenmesi
3 Spesifik konu tespiti çalışması
4 Kaynak araştırması
5 Kaynak araştırması
6 Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi
7 Yapılacak çalışmanın deneme planının oluşturulması
8 Ürün üretimi veya analizleri yapma
9 Gerekli üretim veya analizleri yapma
10 Analiz sonuçlarının düzenlenmesi
11 Sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması
12 Tez yazımı
13 Tez yazımı
14 Poster sunumu ve tezin teslim edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 40 40
Performans Görevi (Uygulama) 1 30 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 239
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,56
Dersin AKTS Kredisi 10