Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması ENM 497 7 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER
Dersi Verenler Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR, Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, Dr.Öğr.Üyesi NEVRA AKBİLEK, Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL, Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER, Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, Arş.Gör.Dr. AYŞEGÜL AYDIN, Prof.Dr. SEMRA BORAN, Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN, Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU, Doç.Dr. ESRA TEKEZ, Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK, Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR, Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Dr.Öğr.Üyesi SERAP ERCAN CÖMERT, Arş.Gör.Dr. FURKAN YENER, Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin Endüstri Mühendisliği derslerinde edindikleri bilgilere dayalı olarak, bölüm öğretim elemanları danışmanlığında yürüteceği teorik ve/veya pratik (deneysel) bilimsel bir araştırmayı, tez halinde, belirlenmiş formata uygun olarak yazılı ve sözlü olarak sunmasıdır. Bu kapsamda Endüstri Mühendisliği yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencinin;

-Ele aldığı bir sistemi, süreci, cihazı, teknolojiyi veya ürünü ihtiyaçlar doğrultusunda,  gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, test etme, model sunma ya da tasarlama fonksiyonlarını yerine getirmesi ya da

-Bir imalat/hizmet sistemindeki problemi ele alarak çözüm sunması beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Her öğrenci endüstri mühendisliği bölümüne ait konularda bitirme çalışması yapıp rapor halinde sunduğu çalışmayı jüri önünde savunacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilere araştırma becerisi kazandırma: Öğrenci, endüstri mühendisliği ile ilgili bir konuda problemi tanımlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Öğrencilere planlama becerisi kazandırma Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
3 Öğrencilere veri toplama, uygulama becerisi kazandırma Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
4 Öğrencilere uygun yöntem ve tekniklerle problem çözme becerisi kazandırma Gezi / Gözlem, Gözlem,
5 Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırma, sözlü ve yazılı sunma becerisi kazandırma Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bitirme çalışması konusunun araştırılması, problemin tespiti
2 Bitirme çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme
3 Kavramsal çalışma ve kaynak taraması
4 Kavramsal çalışma ve kaynak taraması
5 Kavramsal çalışma ve kaynak taraması
6 Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi, sistematik bir düzende literatür, amaç ve gerekçe oluşturulması
7 Metodoloji çalışması: Yapılması gereken çalışmaları belirleme, yöntem ve tekniklerin seçimi
8 Uygulama çalışması için veri eldesi/Uygulama çalışması materyallerinin toplanması
9 Uygulamaya geçiş, tespit edilen endüstri mühendisliği yöntem ve teknikleri ile gerekli hesaplamaları ve analizleri yapma
10 Uygun yöntem ve araçlarla sonuçları analiz etme ve değerlendirme
11 Bitirme tezinin uygun formatta dokümante edilmesi
12 Bitirme tezinin uygun formatta dokümante edilmesi
13 Danışman tarafından son kontrollerin gerçekleştirilmesi
14 Gerekli düzeltmelerin yapılması, tez teslimi ve sözlü olarak sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi X
2 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi X
3 Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi X
4 Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi X
5 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi X
11 Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Final 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 254
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,16
Dersin AKTS Kredisi 10