Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğine Giriş | CVM 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET İŞLEYEN, Doç.Dr. MERAL YURTSEVER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği mesleğininin, ilgi alanlarının ve uygulamalarının tanıtılması, meslek etiği ve meslek kariyeri konularında bilgilendirme. Mühendislik problemlerinin çözüm yaklaşımının ve sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerinin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Çevre Mühendisliğine Giriş, Çevre mühendisliğinin çalışma alanları, Çevresel problemlerinin tanımı, temel tanımlar ve uygulamalı problemler, Su kirliliği ve kalite kriterleri, Atık sular, çeşitleri ve arıtımı, Toprak Kirliliği, Hava kirliliği, Gürültü kirliliği, Radyoaktif Kirlilik, Kirleticilerin çevredeki dağılımı, Kirleticilerin çevredeki etkileşimi, Çevre Tesirlerinin Değerlendirilmesi, Kirleticilerin insan sağlığına olan olumsuz etkileri ve risk azaltma yöntemleri, Kariyer planlama seminerleri, Teknik gezi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre mühendisliğinde kullanılacak prensipleri tanır. Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çevre Mühendisliğinin temel kavramlarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Su kaynakları, kirlenmesi ve arıtımı hakkında bilgi sahibidir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Atıksular, çeşitleri ve arıtılması hakkında temel bilgiye sahiptir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Hava kirlenmesi ve kontrolu konularını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Katı atıkların azaltılması ve bertarafı hakkında bilgi sahibidir. Tehlikeli atıklar, azaltılması, arıtılması ve bertarafı konularını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Gürültü kirliliği hakkında bilgi sahibidir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Çevre Mühendisliği araştırmalarının boyutları hakkında bilgi sahibidir, bilgisini paylaşır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Kariyer Planlama Seminerileri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Teknik Gezi | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Mühendisliği çalışma alanları, Çevre Mühendisliği konularıyla ilgili kanun, standart ve yönetmelikler | |
2 | Mühendislik tanımı, Mühendislik etiği, Çevresel etik | |
3 | Temel tanımlar, döngüler, kütle ve enerji dengeleri | |
4 | Kirletici madde tanımı, bir kirleticinin etkilerinin tanımlanması, ve risk değerlendirmesi | |
5 | Çevre Mühendisliğinin genel çalışma konuları ve alt dalları | |
6 | Çevre Mühendisliği alanındaki güncel sorunlar | |
7 | Güncel ve/veya yakın gelecekteki konular: Sürdürülebilirlik, C-salımı, küresel ısınma | |
8 | Çevre Mühendisliği alanında yenilikçi yaklaşımlar | |
9 | Çevre Mühendisliğinde özel konular Kariyer Planlama Semineri - 1 | |
10 | Çevre Mühendisliğinde özel konular Kariyer Planlama Semineri - 2 | |
11 | Çevre Mühendisliğinde özel konular Kariyer Planlama Semineri - 3 | |
12 | Çevre Mühendisliğinde özel konular Kariyer Planlama Semineri - 4 | |
13 | Çevre Mühendisliği araştırmaları ve uygulamaları sunumu | Ödev sunumu |
14 | Çevre Mühendisliği çalışmaları ve uygulamaları (Teknik gezi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevre Mühendisliğine Giriş / Introduction To Environmental Engineering, P. Aarne Vesilind - Susan M. Morgan - Lauren G. Heine / Çeviri Editörü: Prof. Dr. İsmail Toröz, 2011. |
Ders Kaynakları | 1. Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Mehmet Karpuzcu,Kubbealtı Yayınevi,2009,10.baskı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |