Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması BSM 497 7 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CEMİL ÖZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SERAP ÇAKAR KAMAN, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ESKİ, Öğr.Gör. AHMET ŞANSLI, Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR, Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ, Dr.Öğr.Üyesi KAYHAN AYAR, Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY, Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK, Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK, Prof.Dr. AHMET ZENGİN, Dr.Öğr.Üyesi MURAT İSKEFİYELİ, Dr.Öğr.Üyesi ALİ GÜLBAĞ, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH SEVİN, Dr.Öğr.Üyesi MUSA BALTA, Dr.Öğr.Üyesi SEÇKİN ARI, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK, Prof.Dr. CELAL ÇEKEN, Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL ÖZTEL, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ, Dr.Öğr.Üyesi NUR BANU OĞUR, Doç.Dr. ÜNAL ÇAVUŞOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin, bilgisayar mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır.
Dersin İçeriği Her öğrenci bilgisayar mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine sunarak, savunacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
3 Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak Gezi / Gözlem, Gözlem,
5 Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje çalışması konusunun belirlenmesi
2 Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme
3 Kaynak taraması
4 Kaynak taraması
5 Kaynak taraması
6 Sistemin tasarlanması
7 Sistemin planlanması
8 Gerekli hesap veya analizleri yapma
9 Gerekli hesap veya analizleri yapma
10 Hesap veya analizleri değerlendirme
11 Sonuçları değerlendirme
12 Projenin yazımı
13 Projenin yazımı
14 Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi
Kaynaklar
Ders Notu http://cs.sakarya.edu.tr/tr/icerik/10047/37288/tasarim-ve-bitirme-calismasi
Ders Kaynakları http://cs.sakarya.edu.tr/sites/cs.sakarya.edu.tr/file/BitirmeSablonu_2016_v2.docx
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, X
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 25
2. Sözlü Sınav 25
3. Sözlü Sınav 25
4. Sözlü Sınav 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 260 260
Toplam İş Yükü 260
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,4
Dersin AKTS Kredisi 10