Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEACHING MUSIC SNE 210 4 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Res. Assist. Asena AYVAZ
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı
Teaching musical knowledge with using musical notes and enstruments.
Dersin İçeriği
Music teaching methods and technics, teaching technics of music notes, arranging music for children with using rhythm and melody, using enstrumens when teaching songs, relation between game, music, dance, drama and speech, relation music with aesthetic .
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Learn impotance and aims of musin in primary school . 1 - A -
2 - Learn the points of chosing song for children. 1 - A -
3 - Learn measruments in music. 1 - A -
4 - Learn teaching music’s methods 1 - A -
5 - Properly reading of music notes. 14 - F -
6 - Properly reading of rhythmic. 14 - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 14:Self Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Historical progress of music
2 Importance and aim of music in primary education
3 Points of chosing true songs for children
4 Methods of teaching musci with different matterials
5 Measurement in music
6 Rhythm in music and melody properties
7 Properties of songs in priamry education
8 Voice periods of children
9 Mid-Term Exam
10 Exercises
11 Bona exercises
12 Examples for child music with dance
13 Sayışma, tekerleme, lullaby and school songs
14 One octave voice and teaching voices with flute

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
Odev 1 20
PerformansGoreviUygulama 1 20
SozluSinav 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;