Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş ECE 101 1 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde FİDE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminin; tanımını, temel ilkelerini, tarihsel gelişimini, erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ile ilgili kuramsal bilgilerini, eğitim kurumlarının genel özelliklerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemi, erken çocukluk eğitiminin amacı ve temel ilkeleri, kuramsal temelleri, geçmişten günümüze erken çocukluk eğitim düşüncesinin temelleri, erken çocukluk döneminde çocuğun temel gereksinimleri ve gelişimsel özellikleri, erken çocukluk eğitimi programları ve özellikleri, erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (head start, high Scope, Montessori, waldorf, Reggia Emilia), Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi, Dünya’da erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi, Anaokulları ve anasınıflarının temel özellikleri (fiziksel, eğitsel ortam ve donanım özellikleri), erken çocukluk eğitiminde oyunun yeri ve önemi, erken çocukluk döneminde temel eğitime hazırlık çalışmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini, amacı ve temel ilkelerinin kuramsal temellerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem,
2 Çocuğun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
3 Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim yaklaşımlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Anaokulları ve anasınıflarının temel özelliklerini kavrar. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Erken çocukluk eğitiminde oyunun yeri ve önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemi
2 Erken çocukluk eğitiminin amacı ve temel ilkeleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Erken çocukluk eğitiminin kuramsal temelleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Geçmişten günümüze erken çocukluk eğitim düşüncesinin temelleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken çocukluk döneminde çocuğun temel gereksinimleri ve gelişimsel özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Erken çocukluk eğitimi programları ve özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Head Start, High Scope) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Montessori) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Yıliçi Sınav
10 Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Dünya’da erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Anaokullarıı ve anasınıflarının temel özellikleri (fiziksel, eğitsel ortam ve donanım özellikleri) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Erken çocukluk eğitiminde oyunun yeri ve önemi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Erken çocukluk döneminde temel eğitime hazırlık çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları.

Ders Kaynakları

[1] OKTAY, A. (2013). Yaşamın Sihirli Yılları: Okulöncesi Dönem, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
[2]Ed. BALAT, Gülden Uyanık (2015). Okul öncesi Eğitime Giriş, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
[3] Ed. GÜLAÇTI, F. ve TÜMKAYA, S. (2011). Erken Çocukluk Eğitimi, Pegem Akadami Yayıncılık, Ankara.
[4] DEMİRİZ, S., ULUTAŞ, İ. ve KARADAG, A. (2011). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım, Anı Yayıncılık, Ankara.
[5] SIĞIRTMAÇ, Ayperi Dikici ve DERETARLA GÜL, Ebru (2008). Okulöncesinde Özel Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara.
[6] AKYÜZ, Y. (2004). Türk Eğitim Tarihi M.Ö. 1000- M.S. 2004, 9. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
[7] Ed. DİKEN, İbrahim H. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6