Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ölçme ve Değerlendirme OOE 307 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SÜLEYMAN DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk döneminde ölçme değerlendirme ile ilgili kavramları bilir, ölçme araçlarını özelliklerini söyler.

Dersin İçeriği

Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Uygun ölçme araçlarına örnekler verir. Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
3 Eğitim yılı başında ve sonunda, yıl içinde periyodik olarak ve özel gereksinimler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme uygulamaları düzenler. Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Çeşitli kaynaklardan çocuğa ilişkin toplanan bilgileri kategorilere ayırır. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Sunulan örnekler içinde ölçme ve değerlendirme bağlamını eleştirir. Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Beyin Fırtınası,
6 Seçilen bir gelişim alanına ilişkin sıralama ve oylama ölçeği oluşturur. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
7 Çeşitli kaynaklardan toplanan bilgilere gelişimsel olarak değer biçer Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Formal ve İnformal Değerlendirmeler Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Temel Gelişim Alanlarında Çocuktan Beklenen Çıktıların Belirlenmesi Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Ölçmenin ve Değerlendirmenin Zamanlamasına Karar Verilmesi Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Çocuk Hakkında Bilgi Toplama Kaynakları Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Çocuk Hakkında Bilgi Toplama Yöntemleri ve Bunlara İlişkin Örnekler Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Çocuk Hakkında Bilgi Toplama Yöntemleri ve Bunlara İlişkin Örnekler Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Alıntıların Yazıya Geçirilmesi ya da Oluşturulması Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Ölçme ve Değerlendirme Bağlamının Belirlenmesi ve Sınırlandırılması Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Sıralama ve Oylama Ölçeklerinin Kullanımı ve Oluşturulması Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Verilerin Çözümlenmesi Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Verilerin Çözümlenmesi Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Abis Dökümanları.

Ders Kaynakları

[1] Bredekamp, S. and Copple, C. (Eds.). (1997). Developmentally appropriate practice in early childhood programs. Washington, D.C.: National Association for the Education of Young Children.
[2] Bredekamp, S. and Rosegrant, T. (Eds.). (1995). Reaching potentials: Transforming early childhood curriculum and assessment, Vol. 2. Washington, D.C.: National Association for the Education of Young Children.
[3] McAfee, O., & Leong, D. (1997). Assessing and guiding young children?s development and learning. Boston: Allyn and Bacon.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular.
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular.
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 165
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,6
Dersin AKTS Kredisi 5