Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç: O.Ö.E. Çevre ve Uygulamaları OOE 233 3 3 + 2 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel ekolojik sorunları ve çözüm yolları ile ilgili bilgi sahibi olabilme

Dersin İçeriği

Çevre kavramı, çevre eğitimi ve önemi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ve ekosisteme ait tanımları açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Ekosistemi oluşturan canlı ve cansız unsurları tanımlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
3 Besin zinciri ve besin ağını anlatır, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Ekosistemlerde biyolojik ilişkileri anlatır, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Ekosistemlerde enerji ve madde döngüsünü anlatır, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını açıklar (nüfus artışı; ekolojik etki; erozyon; ormanların yok olması; kentsel çevreler; davranış kirliliği; çevre kirlenmesi; bataklıklar ve atık sular). Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma,
7 Dünyada ve Türkiyedeki çevre korumacılık hakkında yorumlarını anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramların verilmesi Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
2 Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurların verilmesi Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
3 Besin zinciri ve besin ağı Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
4 Ekosistemlerde biyolojik ilişkilerin verilmesi Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
5 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerinin verilmesi Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
6 Karasal ve sucul ekosistemler Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
7 İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
8 İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
9 Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
10 Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
11 Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
12 Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
13 Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
14 Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Abis dökümanları

Ders Kaynakları

[1] Yıldız K. Ve ark. 2007. Çevre Bilimi. Gündüz eğitim ve yayıncılık [3] Kazım Yıldız (2006), Çevre Bilimi, Gündüz Eğitim Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4