Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç:Toplumsal Tarihte Çocuk OOE 234 4 2 + 4 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocukluğun yaklaşık iki yüz yıllık geçmişini, çocukların gündelik yaşamı, çocuklara ilişkin gelenekler, çocuk yetiştirme yöntemleri, eğitim-öğretim pratikleri, oyun ve eğlence kültürünü örneklerle yorumlama becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Çocukluğu dünü ve bugünüyle ele almayı, Türkiye de değişen aile ve çocuğun değerini belirterek, arkeolojik eserlerde, gravürlerde, fotoğraflarda, tiyatro oyunlarında, şenliklerde, çocuk yayınlarında, giysilerde, oyuncaklarda, oyunlarda yapılan çocukluğun tarihi ile ilgili araştırmaları kapsamaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocukluğun tarihini anlatır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Türkiyede aile ve çocuğun değeri konusunu özetler. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Arkeolojik eserlerde çocuk örnekleri verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Osmanlı şenliklerinde çocuk örneklerini verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Toplumsal tarihimizde çocuk edebiyatının yerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Türk tiyatrosunda çocuğun yerini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
7 Reklamlarda çocuk imajını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocukluk, Dün ve Bugün Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Türkiyede Değişen Aile ve Çocuğun Değeri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Çocuğun Oluşumu Konusundaki Düşüncelerin Tarihsel Gelişimi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Arkeolojik Eserlerde Çocuk Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Osmanlı Şenliklerinde Çocuk Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 16-19 Yüzyılda Batı Kaynaklı Gravürlerde Osmanlı Çocuk Figürleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Osmanlı Dönemi Fotoğraflarında Çocuk Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Toplumsal Tarihimizde Çocuk Edebiyatının Yeri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Türk Tiyatrosunda Çocuk Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Reklamlarda Çocuk İmajı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Süreli Çocuk Yayınları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Cumhuriyet Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarında Çocuk İmajı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Bebek ve Çocuk Giysileri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Eyüp Oyuncakçılığı, Beyoğlu Oyuncakçılığı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları

Ders Kaynakları

1. Onur, Bekir, Toplumsal Tarihte Çocuk, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1994.
2. Onur, Bekir, Çocuk Tarihi ve Toplum, İmge Kitapevi, Ankara, 2007.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 4